Η Lego έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε ηγέτιδα στον τομέα των παιχνιδιών, λανσάροντας καινοτόμες σειρές και «αναγνωρίζοντας» τις ανάγκες του κοινού της. Τα τελευταία 20 χρόνια, η εταιρεία έχει σημειώσει εκπληκτική πρόοδο στα έσοδά της, τα οποία έχουν δεκαπλασιαστεί, φθάνοντας τα 9,7 δισ. δολάρια το 2023.
Πριν από μια δεκαετία, η Lego έγινε η μεγαλύτερη κατασκευάστρια παιχνιδιών στον κόσμο με βάση τα έσοδα. Σήμερα, οι πωλήσεις της ξεπερνούν αυτές των δύο μεγαλύτερων ανταγωνιστών της, της Mattel, που δημιούργησε την Barbie, και της Hasbro, κατασκευαστή των όπλων Nerf, μαζί.
Το 2023, η Lego άνοιξε 147 νέα καταστήματα παγκοσμίως, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 1.031, ενώ κατασκεύασε εργοστάσια στην Αμερική και το Βιετνάμ. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, παρά τη συρρίκνωση της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών, σημειώνοντας μια εντυπωσιακή ανάκαμψη μετά τα δύσκολα χρόνια του 2003-4, όταν η εταιρεία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λόγω της επέκτασής της σε διάφορες δραστηριότητες.
Μπορεί ο κατασκευαστής παιχνιδιών να διατηρήσει την επιτυχία του; «Πρέπει να παραμείνουμε επίκαιροι για παιδιά και ενήλικες», δηλώνει ο CEO της Lego, Νιλς Κρίστιανσεν. Σύμφωνα με το Economist, η Lego συνεχίζει να λανσάρει νέα σετ, με σχεδόν τα μισά από τα προϊόντα της γκάμας του 2023 να κυκλοφορούν εκείνη τη χρονιά. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης περισσότερα από 140 περίτεχνα σετ, κάποια από τα οποία περιλαμβάνουν χιλιάδες κομμάτια, για ενήλικες λάτρεις της, οι οποίοι πλέον αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων της.
Ωστόσο, οι προσπάθειες της Lego να βρει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για το πλαστικό, το οποίο αποτελεί άλλη μια μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία, δεν έχουν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, ο Κρίστιανσεν έχει θέσει στόχο να κατασκευάζει τουβλάκια αποκλειστικά από βιώσιμα υλικά μέχρι το 2032. Η Lego έχει ήδη αρχίσει να παράγει κάποια κομμάτια από ένα νέο πλαστικό που παράγεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ανακυκλωμένων υλικών. Η ανανεώσιμη ρητίνη, ωστόσο, είναι έως και 60% ακριβότερη από το πλαστικό που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά ο Κρίστιανσεν δηλώνει έτοιμος να απορροφήσει το κόστος.
Με μεγάλες ποσότητες, η Lego ελπίζει να δημιουργήσει αγορά για το νέο υλικό και να μειώσει το κόστος του. Στοχεύει, επίσης, να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της κατά 37% μέχρι το 2032 (σε σχέση με το 2019) και να γίνει ουδέτερη σε άνθρακα μέχρι το 2050.