Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να ενισχύσει έως το 2020 το κατασταλτικό οπλοστάσιό της κατά της ηγεμονίας των γιγάντων της ψηφιακής τεχνολογίας, με μέτρα τα οποία μπορεί να φθάνουν έως και τον αποκλεισμό τους από την ενιαία αγορά, δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, στους Financial Times.
Οι εταιρείες που είναι γνωστές με το ακρώνυμο GAFA (από τα αρχικά των διακριτικών τίτλων των εταιρειών Google, Amazon, Facebook και Apple) είναι «υπερβολικά μεγάλες για να μη μας απασχολούν», σημείωσε ο Επίτροπος, σύμφωνα με τον οποίον η ΕΕ «χρειάζεται μια καλύτερη επίβλεψη» αυτών των πολύ μεγάλων εταιρειών, όπως συνέβη και με την ενισχυμένη ρύθμιση της δραστηριότητας των τραπεζών μετά την κρίση του 2008, αναφέρει το in.gr.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποκαλύψει μια νέα νομοθεσία έως τα τέλη του έτους (την Digital Services Act), κάτι το οποίο αποτελεί προτεραιότητά της, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη επίβλεψη του τρόπου με τον οποίον οι μεγάλες πλατφόρμες επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, επιτίθενται στην παραπληροφόρηση ή διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα.
Η νομοθεσία αυτή έχει στόχο την καλύτερη προστασία των καταναλωτών και των μικρότερων ανταγωνιστών.
Η κλίμακα των κυρώσεων για τις πλατφόρμες, οι οποίες για παράδειγμα θα υποχρεώνουν τους χρήστες τους να χρησιμοποιούν μόνον τη δική τους υπηρεσία, θα μπορεί να φθάνει μέχρι και στο να υποχρεώνονται να αποχωριστούν κάποιες από τις δραστηριότητές τους.
Ο Μπρετόν σημείωσε επίσης στη συνέντευξη αυτήν που παραχώρησε στους FT ότι στις προτεινόμενες «θεραπείες», οι οποίες θα χρησιμοποιούνται μόνον σε ακραίες συνθήκες, περιλαμβάνεται επίσης η δυνατότητα να αποκλειστούν εντελώς πολύ μεγάλοι τεχνολογικοί όμιλοι από την ενιαία αγορά.
Οι Βρυξέλλες εξετάζουν επίσης ένα σύστημα αξιολόγησης το οποίο θα επιτρέπει στο κοινό και τους μετόχους να αξιολογούν την συμπεριφορά των εταιρειών σε τομείς όπως η φορολογική τους συμμόρφωση και η ταχύτητα με την οποία αποσύρουν από το Ίντερνετ παράνομο περιεχόμενο, σύμφωνα με τους FT.
«Οι πλατφόρμες θα πρέπει να είναι περισσότερο υπεύθυνες και να λογοδοτούν, οφείλουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη διαφάνεια. Είναι καιρός να προχωρήσουμε πέραν των μέτρων αυτορρύθμισης» είχε κρίνει η Βέρα Γιούροβα, η αντιπρόεδρος της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τις Αξίες και τη Διαφάνεια, παρουσιάζοντας στις αρχές Σεπτεμβρίου μια αξιολόγηση της εφαρμογής ενός κώδικα ορθής πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης, που εκδόθηκε το 2018 και υπογράφτηκε από τις Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Mozilla και πιο πρόσφατα από την TikTok.