Στην… μαζική αγορά πλυντηρίων και λευκών συσκευών για τη συλλογή μικροτσίπ τους φαίνεται πως έχει καταφύγει ένας -άγνωστος μέχρι τώρα- βιομηχανικός κολοσσός, σύμφωνα με τον CEO της ASML Holding NV, Peter Wennick. Σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός αυτό σηματοδοτεί τη σοβαρότητα της κατάστασης στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών.
«Η αυξημένη ζήτηση οφείλεται στις ανάγκες πολλών και διαφόρων βιομηχανικών τομέων», ανέφερε ο Wennick, υποδεικνύοντας την εξάρτηση της παγκόσμιας οικονομίας από το Internet of Things (IoT).
Την ίδια στιγμή, οι μεγάλοι κατασκευαστές ημιαγωγών συμπεριλαμβανόμενης και της αμερικανικής Lam Research Corp δυσκολεύονται στην εκπλήρωση των στόχων παραγωγής τους λόγω ελλείψεων σε πρώτες ύλες.
«Η ζήτηση στην αγορά των μικροτσίπ παραμένει σε καλά επίπεδα. Η παραγωγή τους, όμως, βασίζεται στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Lam, Tim Archer.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καταφέρει ακόμα να ξεπεράσει την κρίση στην αγορά μικροτσίπ που την ταλαιπωρεί από τα μέσα της πανδημίας. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Tesla, η παραγωγική ικανότητα της εταιρείας έχει περιοριστεί από τις ελλείψεις ημιαγωγών, ενώ η Volkswagen προειδοποίησε για μακροπρόθεσμα προβλήματα στην αγορά. Η Toyota, από την πλευρά της, μείωσε τον ετήσιο στόχο παραγωγής της κατά 100.000 οχήματα, λόγω των ελλείψεων αυτών.
Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, ο πόλεμος στην Ουκρανία θα επηρεάσει περαιτέρω την ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα και θα καθυστερήσει την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις οχημάτων στις 5 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές βρίσκονται 40% υπό των προ-πανδημικών επιπέδων σύμφωνα με τα στοιχεία Μαρτίου.
Ακόμα και τα πρόσφατα στοιχεία μείωσης της καταναλωτικής ζήτησης δεν έχουν περιορίσει την πίεση που νιώθουν οι κατασκευαστές.
Η μεγαλύτερη κατασκευαστής μικροτσίπ του κόσμου, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC), ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως η παραγωγική της ικανότητα θα παραμείνει περιορισμένη για το 2022.
Ο χρόνος αναμονής για της παραδόσεις μικροτσίπ αυξήθηκε τον Μάρτιο, φτάνοντας τις 26,6 εβδομάδες, λόγω των lockdowns στην Κίνα και του σεισμού στην Ιαπωνία, σύμφωνα με την εταιρεία Susquehanna Financial Group.