Μέσω βιντεοκλήσεις, τηλεφώνου ή email θα μπορούν να βγάλουν κλειδάριθμο οι νέοι φορολογούμενοι ή όσοι έχουν χάσει τους κωδικούς πρόσβασης στον λογαριασμό τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Επίσης, και οι επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν κλειδάριθμο και να αποκτήσουν λογαριασμό στο Taxisnet με τους παραπάνω τρόπους.
Έπειτα από απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, o κλειδάριθμος μέσω βιντεοκλήσης αποδίδεται πλέον και στα νομικά πρόσωπα καθώς και στα φυσικά πρόσωπα στις περιπτώσεις που τα στοιχεία τους (ΑΦΜ, αριθμός κινητού, ΙΒΑΝ) δεν επιβεβαιώνονται αυτόματα και ηλεκτρονικά για την εξ’ αποστάσεως εγγραφή ή επανεγγραφή του στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TΑXISnet.
Kλειδάριθμο και κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet θα πρέπει να αποκτήσουν σύντομα οι νέοι φορολογούμενοι και συγκεκριμένα όσοι θα υποβάλλουν φέτος για πρώτη φορά φορολογική δήλωση όπως οι νέοι που συμπλήρωσαν το 18ο έτος της ηλικίας τους και οι φοιτητές που απέκτησαν το 2020 πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα.
Όμως και όσοι έχουν χάσει τους κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και έχει κλειδώσει ο λογαριασμός τους έχουν τη δυνατότητα να τον ξεκλειδώσουν υποβάλλοντας νέα αίτηση για να λάβουν νέους κωδικούς.
Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος απωλέσει τον κωδικό πρόσβασης, η ανάκτησή του γίνεται με τη χρήση του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση που έχει απωλέσει και τον κλειδάριθμο, πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής.
Η διαδικασία
1. Υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση στο www.aade.gr και δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.
2. Συμπληρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).
3. Η εγγραφή ολοκληρώνεται με τον κλειδάριθμο ο οποίος χορηγείται είτε με επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ., είτε μέσω βιντεοκλήσης. Εναλλακτικά η απόδοση κλειδαρίθμου στα φυσικά πρόσωπα δύναται να χορηγείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού τηλεφώνου και/ή με e-mail. Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτηση του καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής με τον οποίο συνεργάζεται.
4. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ο φορολογούμενος δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο κατόπιν ραντεβού μέσω βιντεοκλήσης.
Ραντεβού βιντεοκλήσης
5. Εφόσον ο φορολογούμενος επιλέξει εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» καταχωρεί τα στοιχεία του και τα στοιχεία επικοινωνίας του.
6. Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.
7. Με την καταχώρηση του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα επιβεβαίωσης ραντεβού σε στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει ο ίδιος στην αίτησή του.
8. Στον προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του προσώπου που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο ίδιος ο φορολογούμενος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.
9. Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
10. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.
Οι επιχειρήσεις
Η παραλαβή κλειδαρίθμου από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες με βιντεοκλήση διενεργείται κατόπιν επικοινωνίας του νόμιμου εκπροσώπου αυτών με τη Φορολογική Διοίκηση. Εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας επιλέξει την επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης:
– Εισέρχεται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, τα στοιχεία επικοινωνίας του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που εκπροσωπεί.
– Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.
– Με την καταχώρηση του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα επιβεβαίωσης σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας.
– Κατά τον προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο νόμιμος εκπρόσωπος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, συμπεριλαμβανομένης της ιδιότητας της εκπροσώπησης που πρέπει να είναι καταχωρημένη στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση.
– Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει για 10 έτη στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
– Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.