Tο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα ελληνικά προϊόντα «ταξίδεψαν» σε συνολικά 148 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σημαντικότεροι προορισμοί για ελληνικά προϊόντα είναι οι ευρωπαϊκές χώρες καθώς και οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών του ΣΕΒΕ.
Ξεχωρίζουν οι εξαγωγές στην Ιταλία οι οποίες το πρώτο τρίμηνο του έτους έφτασαν τα 603 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 88,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Ακολουθεί η Γερμανία με τις εξαγωγές να φτάνουν τα 318 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 22,6%. Η Ισπανία βρίσκεται στην τρίτη θέση με 163 εκατ. ευρώ και αύξηση 58,7% και οι ΗΠΑ στην τέταρτη με 155 εκατ. ευρώ και 12,9%. Ακολουθούν Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρουμανία, Κύπρος, Γαλλία, Πολωνία και η Ολλανδία.
Στους πρωταγωνιστές των εξαγωγών βρίσκεται το ελαιόλαδο το οποίο κατέγραψε αύξηση σε αξία στις εξαγωγές το πρώτο τρίμηνο του έτους κατά 220,4%. Συγκεκριμένα ανήλθαν στα 488,5 εκατ. ευρώ από 152,5 εκατ. ευρώ πέρσι.
Ανάρπαστα γίνονται και τα ελληνικά φρούτα (όπως πορτοκάλια και φράουλες) τα οποία κατέγραψαν αύξηση στις εξαγωγές κατά 34,1% σε σχέση με πέρσι καθώς ανήλθαν στα 404,5 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτη ανάπτυξη εξαγωγών καταγράφηκε και σε λαχανικά όπως για παράδειγμα στα αγγούρια.
Σημαντική πορεία στο εξωτερικό καταγράφουν και τα ελληνικά τυριά, όπως για παράδειγμα η φέτα και η γραβιέρα αλλά και το γιαούρτι, τα οποία έχουν πάρει θέση σε σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι εξαγωγές γαλακτοκομικών έφτασαν τα 298,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 24,2%, οι εξαγωγές στα τυριά ανήλθαν στα 193,2 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 27,3% ενώ στο γιαούρτι καταγράφηκε αύξηση 23,8% με τις εξαγωγές στα 73,7 εκατ. ευρώ.
Αύξηση όμως καταγράφεται και σε τυποποιημένα τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά που κατέγραψαν άνοδο 57,7% ή προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής που κινήθηκαν επίσης ανοδικά κατά 32,1%. Σημαντική αύξηση κατά 63% κατέγραψαν και τα γλυκά του κουταλιού, οι μαρμελάδες και τα ζελέ.