Το 2020 αποδεικνύεται χρυσό για τον Έλον Μασκ. H μετοχή της Tesla, της εταιρείας που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και της οποίας είναι επικεφαλής έχει σπάσει όλα τα κοντέρ. Από πέρσι το καλοκαίρι έχει κερδίσει περίπου 700% και η κούρσα δείχνει να μην έχει τέλος, παρόλο που πολλοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η κατάσταση αυτή δεν αντικατοπτρίζει τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα και τις προβλεπόμενες οικονομικές ροές.
Η Tesla ιδρύθηκε το 2003 από δύο μηχανικούς και ο Έλον Μασκ ήταν ένας από τους τρεις πρώτου ανθρώπους που «προσελήφθησαν» και στην πραγματικότητα θεωρούνται συνιδρυτές. Διετέλεσε πρόεδρος και σήμερα είναι επικεφαλής μάνατζερ της εταιρείας, η οποία πέρσι κέρδισε τον τίτλο της πιο επιτυχημένης εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με το 2018, αναφέρει το newmoney.
Από ότι φαίνεται, όμως, το “μυστικό” για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρύβεται στις μπαταρίες. Εκεί παίζεται το μεγάλο παιχνίδι, καθώς είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών που θα επιτρέψει στα οχήματα να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερο χρόνο φόρτισης.
Στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, ο Μασκ είχε δημοσίως απευθύνει έκκληση στα ορυχεία νικελίου να αυξήσουν την παραγωγή και δήλωσε ότι η Tesla είναι έτοιμη να υπογράψει συμβόλαια για απορρόφηση τεράστιων ποσοτήτων εφόσον τα ορυχεία εξορύξουν το νικέλιο «με αποτελεσματικό και περιβαλλοντικά ευαίσθητο τρόπο».
Όμως, εδώ βρίσκεται και το πρόβλημα, καθώς η εξόρυξη νικελίου είναι μια διαδικασία ιδιαίτερα επιβαρυντική για το περιβάλλον, καθώς στο πλαίσιο της παραγωγής αποδεσμεύονται μεγάλες ποσότητες τοξικών ουσιών οι οποίες, κατά κανόνα, καταλήγουν στη θάλασσα, όπου καταστρέφουν τη θαλάσσια ζωή.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στην Ινδονησία προωθούνται κινεζικές επενδύσεις στην εξόρυξη νικελίου, οι οποίες προβλέπουν εννέα σημεία απόρριψης τοξικών αποβλήτων στη θάλασσα, σε μια περιοχή η οποία φημίζεται για τους μοναδικούς κοραλλιογενείς υφάλους της και τις θαλάσσιες χελώνες.
Η μέθοδος της απόρριψης των αποβλήτων στη θάλασσα απορρίπτεται από ορισμένους παραγωγούς που αποθηκεύουν τα απόβλητα σε χερσαίες εγκαταστάσεις, αλλά είναι πιο φτηνή και γιαυτό χρησιμοποιείται κατά κόρον από τις επενδύσεις στην Ινδονησία, αλλά και σε άλλες περιοχές, από την θάλασσα της Παπούα-Νέας Γουινέας, μέχρι τα νορβηγικά φιορδ. Το νικέλιο είναι και το «βρώμικο» μυστικό της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για εταιρείες όπως η Tesla και η Volkswagen, οι οποίες προάγουν το μήνυμα ότι η ηλεκτροκίνηση είναι φιλικότερη για το περιβάλλον από ότι οι μηχανές εσωτερικής καύσης και έχουν «δεσμευτεί» να παράγουν μπαταρίες πιο φιλικές για το περιβάλλον.
Χαρακτηριστικά, το 2006, ο Έλον Μασκ περιέγραφε τότε το όραμα της Tesla λέγοντας ότι η εταιρεία έχει στόχο «να επιταχύνει τη μετάβαση από μια οικονομία που βασίζεται σε μηχανές εσωτερικής καύσης και στους υδρογονάνθρακες, προς μια οικονομία ηλιακής ηλεκτρικής ενέργειας».
Φαίνεται, όμως, ότι δύσκολα η Tesla, η Volkswagen και οι άλλες εταιρείες θα αποφύγουν το «βρώμικο» νικέλιο που θα πλημμυρίσει την παγκόσμια αγορά.
Πιο πλούσιος και από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ
Τον έχουν αποκαλέσει «Ντόναλντ Τραμπ» της Σίλικον Βάλεϊ. Ο Έλον Μάσκ αναδεικνύεται σε τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, με την περιουσία του να αποτιμάται πλέον στα 115 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με την άνοδό του αυτή ο Έλον Μάσκ έχει σημαντικό προβάδισμα έναντι του ιδρυτή του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. Η περιουσία του ιδρυτή του Facebook αποτιμάται στα 110 δισ., ενώ πριν από τον Μασκ στη λίστα με τους πλουσιότερους του κόσμου φιγουράρουν τα ονόματα των Τζεφ Μπέζος και Μπιλ Γκέιτς.