Οριακή μείωση κατέγραψε τον Δεκέμβριο του 2021 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, όπως προκύπτει από τα αναθεωρημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Πιο συγκεκριμένα:
- Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου εμφάνισε μείωση κατά 0,1% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Μείωση κατά 2,1% είχε σημειώσει και στην αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2020 – 2019.
- Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, κατέγραψε πτώση κατά 2,7%. Κάμψη κατά 4,9% είχε παρουσιάσει και στην αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2020 – 2019.
Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων, η μεγαλύτερη κάμψη κατεγράφη στα δεξαμενόπλοια, καθώς ο αριθμός τους συρρικνώθηκε κατά 4,5% και η χωρητικότητα κατά 3,2%. Τα φορτηγά πλοία, ταυτόχρονα, εμφάνισαν πτώση κατά 3,5% σε αριθμό και κατά 2,2% σε χωρητικότητα.
Τα επιβατηγά, από την πλευρά τους, αυξήθηκαν κατά 3,7% σε αριθμό και κατά 0,3% σε χωρητικότητα. Τέλος, τα λοιπά πλοία ενισχύθηκαν κατά 22,7% σε αριθμό και κατά 3,1% σε ολική χωρητικότητα.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι παρότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος (ελληνική σημαία) κινείται σταθεροποιητικά (ή και πτωτικά) το τελευταίο διάστημα, η αξία των εμπορικών πλοίων ελληνικών συμφερόντων (ελληνόκτητα) έχει καταγράψει αύξηση κατά 100% σε μία δεκαετία, καθώς υπολογίζεται σε περισσότερα από 160 δισ. δολάρια.