Τον πρώτο χρόνο της στην Amazon, η Beryl Tomay έφτιαξε έναν κώδικα λογισμικού για τη σελίδα επιβεβαίωσης παραγγελίας του e-retailer που την έκανε να εμφανίζεται κενή στους πελάτες για πάνω από μία ώρα. Αργότερα, πραγματοποίησε μια αλλαγή στη βάση δεδομένων της συσκευής ανάγνωσης Kindle που εμπόδισε τους χρήστες να συνδεθούν ή να κατεβάσουν οτιδήποτε.
Αυτό το σφάλμα ήταν τόσο μεγάλο ώστε ο Jeff Bezos, ο ιδρυτής της Amazon, το παρατήρησε και έστειλε email για να ρωτήσει για το πρόβλημα. Θα πίστευε κανείς ότι το χάος που προκάλεσε στον διάσημο ιστότοπο, θα της είχε κοστίσει τη δουλειά της. Σήμερα, ωστόσο, η Tomay είναι υπεύθυνη για ένα κρίσιμο τμήμα της Amazon που βρίσκεται στην πιο πολυσύχναστη περίοδο που διανύει αυτή τη στιγμή τώρα – επιβλέπει τις επιχειρήσεις και την τεχνολογία στη μονάδα παράδοσης last mile.
Από τους Radiohead στην Amazon
Η Tomay, 41 ετών, λέει ότι έμαθε πολλά από τα πρώιμα λάθη της, συμπεριλαμβανομένου του πώς να διαχειρίζεται τον εαυτό της μετά από μια αποτυχία. Συζητά με προθυμία τα λάθη που έκανε ως νεαρή προγραμματιστής στην Amazon, μιλώντας σήμερα σε εκδηλώσεις της εταιρείας και γράφοντας για τα μαθήματά της, ελπίζοντας ότι οι εμπειρίες της μπορούν να βοηθήσουν και άλλους στα πρώτα τους βήματα.
Η Tomay έχει περάσει ολόκληρη την επαγγελματική της σταδιοδρομία εργαζόμενη για την Amazon στο Σιάτλ. Αλλά πριν ξεκινήσει την ανέλιξή της στην εταιρεία, αξιοποίησε τις επιχειρηματικές ικανότητες που ανέπτυξε ως έφηβη που μεγάλωνε στο Τορόντο στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Τότε ήταν που η Tomay δημιούργησε μια ιστοσελίδα θαυμαστών για το αγγλικό ροκ συγκρότημα Radiohead. Η ιστοσελίδα της, που ονοµάστηκε «Follow Me Around» από ένα ακυκλοφόρητο τραγούδι του συγκροτήματος έγινε τόσο δημοφιλής που οι Radiohead το πρόσεξαν και άρχισαν να της στέλνουν αναμνηστικά τους, όπως και αποκλειστικά νέα για να τα μοιράζεται με τους αναγνώστες της.
Τελικά, μια νεοσύστατη εταιρεία προσέγγισε την Tomay για να αγοράσει την ιστοσελίδα της, την οποία ήλπιζε να προσθέσει σε μια κοινότητα ιστοσελίδων θαυμαστών. Ήταν ένας τυχαίος συγχρονισμός. Η Tomay πήγαινε στο κολέγιο και μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα μετρητά. Πούλησε τον ιστότοπο και από τα έσοδα χρηματοδότησε τις σπουδές της στην επιστήμη των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Waterloo στο Οντάριο. Έκανε πρακτική άσκηση στην Amazon το 2004, ενώ βρήκε δουλειά πλήρους απασχόλησης εκεί μετά την αποφοίτησή της.
Παθήματα, μαθήματα
Εργαζόταν εκεί μόλις έξι μήνες, όταν έκανε το λάθος κωδικοποίησης που άφησε κενή τη σελίδα επιβεβαίωσης παραγγελίας στον ιστότοπο της Amazon.Έχοντας δύο σοβαρά λάθη πλέον σις περγαμηνές της, η Tomay έπρεπε να υποβληθεί σε επίσημη διαδικασία αναθεώρησης, όπου έπρεπε να γράψει τι συνέβη και ποιες ενέργειες θα έκανε για να μην επαναλάβει τα λάθη. Οι γκάφες δεν έφτασαν σε αδικήματα που μπορούσαν να την οδηγήσουν στην απόλυση, τελικά, εν μέρει επειδή τα λάθη κωδικοποίησης είναι αυτονόητα μέρη της εργασίας των προγραμματιστών – αυτά τα δύο περιστατικά όμως, όπως είπε, ενίσχυσαν την ικανότητά της να ανακάμπτει μετά από αποτυχίες.
«Ήταν μια κομβική στιγμή για μένα», δήλωσε η Tomay στην Wall Street Journal. «Ειδικά στις αρχές της καριέρας μου, προσπαθούσα να καλλιεργήσω την ανθεκτικότητά μου, πώς να αντιμετωπίζω κρίσεις αλλά και το εαυτό μου ταυτόχρονα».
Όντως προχώρησε και πέτυχε με την ομάδα Kindle. Ήταν επικεφαλής μιας ομάδας που τελειοποίησε τον αυτόματο συγχρονισμό που λαμβάνει χώρα όταν οι χρήστες του Kindle διαβάζουν λίγο από το βιβλίο τους σε μια συσκευή και στη συνέχεια το συνεχίζουν σε μια άλλη. «Η βασική ιδέα», είχε εξηγήσει το 2015, «ήταν η εξής: “Είμαι στο σούπερ μάρκετ, στο τηλέφωνό μου. Περιμένω στην ουρά να πληρώσω. Μπορώ να διαβάσω για πέντε, δέκα λεπτά. Μετά πηγαίνω σπίτι, παίρνω το Kindle μου και συνεχίζω ακριβώς από εκεί που το άφησα».
Η λειτουργία αυτή, που ονομάζεται «Whispersync», είχε μεγάλη επιτυχία και η Tomay, που τότε ήταν ακόμα στα 20 της, ήταν μαζί με τον Bezos και άλλους οκτώ στην πατέντα της Amazon για την συγκεκριμένη τεχνολογία. Τώρα βρίσκεται πίσω από άλλες 18 πατέντες. Η πιο πρόσφατη τον Οκτώβριο, αφορά ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για τη δημιουργία συμβουλών ασφαλείας για τος οδηγούς που παραδίδουν τις παραγγελίες.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, η Tomay ηγήθηκε όσων εργάζονταν στο Fire Phone της Amazon, ένα smartphone που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί τις high-end συσκευές της εποχής. Το τηλέφωνο κυκλοφόρησε το 2014, δεν έγινε ποτέ δημοφιλές – και γρήγορα έγινε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της εταιρείας.
Παρόλο που το project ήταν αποτυχημένο, η Tomay τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή τής δίδαξε ξανά ότι τα θετικά μαθήματα μπορούν να αποκτηθούν ακόμη και από τα λάθη. Κάποια στοιχεία από την τεχνολογία του τηλεφώνου, για παράδειγμα, επαναχρησιμοποιήθηκαν για άλλες συσκευές όπως το Kindle.
Το Prime Now
Μετά το Fire Phone, η Tomay προσπάθησε να προκαλέσει τον εαυτό της με το κομμάτι του delivery της Amazon, που ήταν εντελώς καινούριο για εκείνη. Εντάχθηκε στον τομέα του last mile και τελικά ηγήθηκε των ομάδων που δημιούργησαν μια επιχείρηση με την ονομασία «Prime Now» – τότε άγνωστο, σήμερα όμως μια από τις πιο γνωστές και επιτυχημένες υπηρεσίες της Amazon να επιταχύνει τις παραδόσεις προϊόντων, αλλάζοντας τα δεδομένα των παραδόσεων εντός κι εκτός ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η υγειονομική κρίση αποδείχθηκε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καριέρας της, τόσο επειδή η Amazon κατακλύστηκε από παραγγελίες μέσα σε μια νύχτα, όσο και λόγω του ρόλου της ως ανώτερο στέλεχος, υπεύθυνο για ανθρώπους που αντιμετώπιζαν προκλήσεις στην προσωπική τους ζωή.
Την ίδια στιγμή έπρεπε να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα που έφερε μαζί της η υγειονομική κρίση, με καθημερινές συναντήσεις κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για προϊόντα, ενώ παράλληλα ανέπτυξε νέες πολιτικές και ροές εργασίας στις εκατοντάδες αποθήκες της εταιρείας.
Ενόψει γιορτών
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ανακάμψει από μια αργή αύξηση πωλήσεων κατά το 2022. Τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι τα κέρδη της τριπλασιάστηκαν σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Ιούλιο έως το Σεπτέμβριο, ενώ προχώρησε σε περικοπές και μείωση εξόδων κατά το προηγούμενο έτος.
Το τέταρτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο σημαντικό της εταιρείας κάθε χρονιά. Καθώς οι γιορτές πλησιάζουν, η Amazon σηματοδοτεί ότι η περίοδος θα είναι ισχυρή, γι’ αυτό και σχεδίαζε να προσλάβει 250.000 άτομα για τις αποθήκες της σε θέσεις πλήρους απασχόλησης, μερικής απασχόλησης και εποχικούς για την προετοιμασία της σεζόν. Ξεκίνησε την περίοδο των εορταστικών αγορών τον περασμένο μήνα με μια εκδήλωση πωλήσεων με την ονομασία «Prime Big Deal Days» που, όπως είπε, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.