Συνεχή άνοδο παρουσιάζει η αγορά αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά τον Απρίλιο του 2021, ενθαρρυντικές ήταν οι επιδόσεις και τον Μάιο, όταν και ταξινομήθηκαν 891.665 καινούρια επιβατικά, 53,4% περισσότερα συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους.
Με την αγορά, όμως, να συνεχίζει να βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης από την πανδημία, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα απείχαν σημαντικά συγκριτικά με το Μάιο του 2019, (1,2 εκατ.).
Τον Μάιο του 2020 την κούρσα οδήγησε η Ισπανία με ποσοστιαία αύξηση 178 μονάδων, ενώ ικανοποιητικά ήταν τα αποτελέσματα και για τις αγορές-κλειδιά: Γαλλία (+46%), Ιταλία (+43%), Γερμανία (+37%).
Σημειώνεται πως εφόσον προστεθούν στην εξίσωση οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία) και το Ηνωμένο Βασίλειο, η άνοδος ξεπερνά το 74%, με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν το 1,08 εκατ. Το παραπάνω ποσοστό οφείλεται εν πολλοίς στο Η.Β. όπου πουλήθηκαν 670% περισσότερα επιβατικά.
Το Ά’ πεντάμηνο του 2021, Ιταλία σημείωσε άνοδο 63%, η Γαλλια 50%, η Ισπανία 40% και η Γερμανία 13%.
Χαμόγελα στις τάξεις των κατασκευαστών
Τον Μάιο ο γερμανικός όμιλος VW κατέγραψε άνοδο 94% σε ευρωπαϊκό επίπεδο (ΕΕ + EZEΣ + Η.Β), με τις Stellantis και Renault Group να γνωρίζουν αύξηση 61 και 26% αντίστοιχα. Ικανοποιητικές ήταν και οι επιδόσεις για τις Hyundai Group (+107%), BMW Group (+95%) και Toyota Group (+98%).
Το πρώτο πεντάμηνο του έτους ο όμιλος VW είχε μερίδιο αγοράς 26%, για να ακολουθήσει η Stellantis και το Renault Group με 20,5 και 8,3% αντίστοιχα.
ΕΛΛΑΔΑ
Στη χώρα μας, τον Μάιο του 2021 ταξινομήθηκαν 10.850 μονάδες, αντί 4.497 του Μαϊου του 2020. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 141%, τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πίσω μόνο από τις Ιρλανδία (240%), Πορτογαλία (190%) και Ισπανία (177%).