Μπορεί ολόκληρος ο πλανήτης να κινείται στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης, όμως τον πιο αποφασιστικό λόγο στις εξελίξεις φαίνεται ότι έχει η Κίνα. Και αυτό γιατί έχουν καταφέρει να ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό το βασικό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, την μπαταρία του.
Είναι ενδεικτικό ότι η κινέζικη εταιρία κατασκευής μπαταριών CATL (Contemporary Amperex Technology Co Limited) είναι αυτή τη στιγμή ο κυρίαρχος στην παγκόσμια αγορά μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνα της νοτιοκορεάτικης εταιρίας SNE, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της CATL είναι 34,8%. Δηλαδή, ένα στα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κόσμο χρησιμοποιούν μπαταρίες της συγκεκριμένης εταιρίας.
Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής μπαταριών LG Energy Solution κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη. Το μερίδιό τους συρρικνώθηκε από 23,8% την ίδια περίοδο πέρυσι σε 14,4% τώρα.
Tην τρίτη θέση κατέχει η BYD από την Κίνα με μερίδιο αγοράς 11,8%, σημειώνοντας αύξηση 5%. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται ο ιαπωνικός κατασκευαστής μπαταριών Panasonic, η νοτιοκορεατική SK On και η Samsung ASDI καθώς και οι Κινέζοι κατασκευαστές CALB, Gotion Hightec και Sunwoda καθώς και η Svolt Energy.
Αντίθετα, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ιαπωνικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic, μειώθηκαν, σύμφωνα με το electrive.com
Η CATL προμηθεύει -μεταξύ άλλων- τις Daimler, BMW, Opel και Tesla. Επιπλέον, τη Ford και -στο μέλλον- η Kia και ίσως και η Nio.
Και όπως όλα δείχνουν η Κίνα θα μεγαλώσει ακόμα την κυριαρχία της σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα, ελέγχοντας όλους τους Ευρωπαίους και Αμερικάνους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.