Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των έξι διαγωνισμών για σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ. Πλέον, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε χθες Τετάρτη 20 Απριλίου 2022 τα Πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς.
Ταυτόχρονα, στην ίδια συνεδρίαση του ΔΣ εγκρίθηκε και η δημοπράτηση του Τεχνικού Συμβούλου που θα υποβοηθά την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Οι υπηρεσίες που θα παράσχει θα αφορούν σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών σε μια τελική βέλτιστη λύση, καθώς και στην υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών κ.α.
Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεσης σύμβασης.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Η αξιοποίηση του συνιστά για την ΕΡΓΟΣΕ στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας. Στόχος, ο σχεδιασμός άρτιων τεχνικών έργων εθνικής εμβέλειας και η επιτάχυνση των διαδικασιών σε όλες τις φάσεις και τα στάδια υλοποίησης τους».
Ποια είναι τα έξι σιδηροδρομικά έργα
Τα έξι έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας. Διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Πρόκειται για τα εξής:
– ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ ύψους 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με ΦΠΑ).
– ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ ύψους 1,07 δισ. ευρώ (1,33 δισ. ευρώ με ΦΠΑ).
– ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ύψους 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
– ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ ύψους 477 εκατ. ευρώ (591,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
– ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ ύψους 391 εκατ. ευρώ (484,84 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
– ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ύψους 53,5 εκατ. ευρώ (66,34 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).