Στο ισχυρό δίδυμο Περιστέρη-Μυτιληναίου κατακυρώθηκε το έργο της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Κιάτο-Αίγιο, μετά την έγκριση του δευτέρου πρακτικού του διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ.
Το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος έδωσε την καλύτερη προσφορά με έκπτωση 18,34%, ενώ είχα κατατεθεί και άλλες δύο προσφορές από τις ΑΒΑΞ και INTRAKAT. Το επόμενο στάδιο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού είναι η ετοιμασία του φακέλου της σύμβασης, η οποία θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να εγκριθεί. Μόλις ληφθεί το πράσινο φως, η εργολαβία θα παρουσιαστεί στη Βουλή για να λάβει την τελική έγκριση. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 83,97 εκατ. ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος έχει μειοδοτήσει και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο-Ρίο. Συνεπώς, ολόκληρη την κατασκευή του τμήματος από το Κιάτο έως το Ρίο, θα αναλάβουν να το ολοκληρώσουν οι δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.
Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει την νέα διπλή γραμμή η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.
Αντικείμενο του έργου είναι το εξής:
· Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
· Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
· Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
· Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
· Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
· Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
· Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
· Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
· Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο παρόν έργο.
Τα έργα εντάσσονται στην εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση έργων 4 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσουν λιμάνια και Βιομηχανικές Περιοχές, ενώ θα συμβάλλουν στην προσπάθεια μετατροπής της Ελλάδας σε διεθνή κόμβο μεταφορών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί τα εξής 4 έργα με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ:
Α. Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)
Β. Ολοκλήρωση Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Αίγιο-Ρίο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)
Γ. Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ΑΒΑΞ)
Δ. Δεύτερη φάση έργων αναβάθμισης Κεντρικού Σταθμού Αθηνών (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ.