Οι ανατιμήσεις δεν έχουν σταματήσει ούτε λεπτό. Το επόμενο κύμα το βλέπω να έρχεται με την επιστροφή από τις διακοπές, περί τα μέσα Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου”, λέει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ με πανελλαδική εμβέλεια. Κάτι για το οποίο έχουν προϊδεάσει διεθνείς κολοσσοί όπως είναι η Nestle, η Unilever, η Heineken, κ.ά.
Σήμερα η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, κυμαίνεται, όπως υποστηρίζουν στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων, στο 8%, ωστόσο η τιμή σε βασικά καταναλωτικά είδη όπως είναι το αλεύρι, τα ζυμαρικά, τα σπορέλαια και το ελαιόλαδο, έχει αυξηθεί ακόμη και πάνω από 50%.
Σύμφωνα με τη Nielsen IQ, οι τιμές στις κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά 22,7% και 9,6% αντίστοιχα.
Αυξημένο την ίδια στιγμή είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της Φροντίδας του Νοικοκυριού, αλλά και της Προσωπικής Περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% και -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι βρεφικές πάνες (+9%).
Οι ανατιμήσεις έχουν αναγκάσει τους καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους, με τη μείωση στον όγκο πωλήσεων να αγγίζει το 10%, και να στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων, σύμφωνα με τη Nielsen, έχει αυξηθεί από 12,7% που ήταν πέρυσι στο 13,6%.
Η ακρίβεια έχει επηρεάσει, όπως είναι φυσικό, και το online κανάλι, οι πωλήσεις του οποίου, σύμφωνα με την Convert Group, υποχώρησαν 5% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 134 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.
Η μέση απόδειξη έχει μειωθεί στα 76,6 ευρώ από 77,9 ευρώ και τα τεμάχια στα 35,5 προϊόντα ανά μέσο καλάθι στο α' εξάμηνο του 2022 από 37,5 το αντίστοιχο διάστημα του 2021.