Ο Νόλαν Τσερτς, προτού δημιουργήσει την Continuum, μια αγορά ταλέντων για στελέχη, εργαζόταν ως υπεύθυνος προσλήψεων για την Google. Ηγήθηκε επίσης, της ομάδας στρατολόγησης της DoorDash σε μια εποχή που οι εργαζόμενοί της εταιρείας, αυξήθηκαν από 50 σε 800.
Μετά από χρόνια προσλήψεων, αυτό που συμβουλεύει όσους αναζητούν εργασία και κάνουν αίτηση μέσω Διαδικτύου, είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να περιμένουν να λάβουν απάντηση από την εταιρεία. Ο λόγος; «Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που κάνουν αίτηση για θέσεις εργασίας και δεν υπάρχουν αρκετοί που εξετάζουν βιογραφικά», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Αντίθετα, οι υποψήφιοι θα πρέπει να επικεντρωθούν στην εύρεση τρόπων για να ξεχωρίσουν. «Η προετοιμασία ξεκινά πριν από τη συνέντευξη για δουλειά», τονίζει. Σύμφωνα μάλιστα, με το BusinessInsider, αυτά είναι τα πέντε πράγματα που πρέπει να κάνουν όλοι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι.
«Κάποιος σκέφτεται ότι έχω μια καλή δουλειά σήμερα, αλλά αρχίζει να νιώθει ενδιαφέρον για μια νέα βιομηχανία ή εταιρεία. Όταν συμβεί αυτό, προτείνω να απευθυνθείτε σε άλλες εταιρείες, να συνδεθείτε μαζί τους, να δημιουργήσετε νέες σχέσεις», αναφέρει ο 34χρονος. «Να βλέπετε τι υπάρχει εκεί έξω και να δημιουργείτε σχέσεις με άτομα με τα οποία θα θέλατε να συνεργαστείτε. Θα πρέπει πάντα να δικτυώνεστε», προσθέτει.
«Όταν δούλευα στην Doordash ως επικεφαλής ταλέντων, είχαμε κάποιον που ενδιαφερόταν να δουλέψει για εμάς. Για να κάνει γνωστό το ενδιαφέρον του, έστελνε email στον διευθύνοντα σύμβουλο 21 συνεχόμενες ημέρες, ένα διαφορετικό email κάθε φορά, στο οποίο έγραφε γιατί ήθελε να εργαστεί για την Doordash και γιατί έπρεπε να του δώσουμε την ευκαιρία και να συνομιλήσουμε μαζί του», εξηγεί.
Ο πρώην recruiter της Google και της Doordash συμβουλεύει πάντα τους υποψηφίους εργαζομένους να μην φοβούνται την προσέγγιση. «Εάν ενδιαφέρεστε πραγματικά για μια εταιρεία, ελάτε σε επαφή με αυτούς με τους οποίους θέλετε να συνεργαστείτε — στείλτε email στον διευθύνοντα σύμβουλο, στον επικεφαλής του ταλέντου ή στον διευθυντή προσλήψεων και ενημερώστε τους γιατί είσαι το κατάλληλο άτομο για τη δουλειά», δηλώνει.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να επισκεφτούν τον ιστότοπο της εταιρείας και να διαβάσουν για τις αξίες, το όραμα και την αποστολής της εταιρείας στην οποία επιθυμούν να εργαστούν. Πολλοί ιδρυτές αυτές τις μέρες κάνουν podcasts. «Νομίζω ότι είναι εκπληκτικό όταν μπορούν oι υποψήφιοι να πουν, «Άκουγα τον ιδρυτή της εταιρείας να λέει [συμπλήρωσε το κενό]», και μετά να δώσετε συγκεκριμένα παραδείγματα για αυτά που άκουσαν», αναφέρει ο recruiter.
4. Να είστε έτοιμοι με ιστορίες
«Για παράδειγμα, κάποτε πήρα συνέντευξη από μία διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού, η οποία μου είπε ότι η κορυφαία στιγμή στην καριέρα της ήταν η απόλυση. Ανέφερε πόσο δύσκολη ήταν εκείνη η περίοδος – δεν κοιμόταν και ένιωθε πολύ πιεσμένη – και πως μία μέρα ένας συνάδελφός της, της είπε «ξέρω ότι αυτό πρέπει να είναι δύσκολο για σένα. Σε ευχαριστώ που μου φέρεσαι με σεβασμό». Ήταν μια τόσο υπέροχη ιστορία γιατί ήταν αντιφατική και αληθινή», επισημαίνει.
5. Βρείτε άλλους τρόπους για να ξεχωρίσετε
Ο Τσερτς κάποια άλλη στιγμή, πήρε συνέντευξη από έναν υποψήφιο για έναν ρόλο πωλήσεων στην DoorDash. Ο συγκεκριμένος υποψήφιος ανέφερε ότι είχε επισκεφτεί 10 διαφορετικά εστιατόρια που δεν πρόσφεραν την υπηρεσία DoorDash και τους ρώτησε, γιατί όχι; «Στη συνέχεια, ο υποψήφιος έφερε αυτές τις απαντήσεις στη συνέντευξη και ήρθε επίσης προετοιμασμένος με λύσεις σχετικά με το πώς θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε με αυτά τα εστιατόρια. Αυτός ο υποψήφιος ξεχώρισε. Καταλήξαμε να τον προσλάβουμε μέσα σε 24 ώρες», αναφέρει ο πρώην υπάλληλος της Google.