Η Transport & Environment (T&E) δημοσίευσε τον οδηγό καλής φορολογίας – την πρώτη έκθεση που συγκρίνει συστήματα φορολογίας ιδιωτικών και εταιρικών αυτοκινήτων σε 31 ευρωπαϊκές χώρες και ρίχνει φως στις ποικίλες ταχύτητες επιδότησης της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο.
Στις μεταφορές, όπως και σε άλλους τομείς της οικονομίας, η φορολογία είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για τη δημιουργία αλλαγής συμπεριφοράς και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Ενώ χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Ελλάδα και η Νορβηγία έχουν υιοθετήσει εδώ και καιρό έξυπνες φορολογικές πολιτικές που έχουν ως αποτέλεσμα τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στις χώρες τους, άλλες όπως η Βουλγαρία και η Κύπρος κάνουν πολύ λίγα για να τιμωρήσουν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εφαρμόζουν φορολογία σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», ενώ ταυτόχρονα εισάγουν ισχυρά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζουν αυτό το μοντέλο, με αποτέλεσμα μια μεγάλη ποικιλία φορολογικών επιβαρύνσεων ενός τυπικού αυτοκινήτου. Για ένα μικρό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με δέκα χρόνια ιδιωτικής ιδιοκτησίας, η φορολογική επιβάρυνση κυμαίνεται από 1.500 ευρώ στη Βουλγαρία έως 17.000 ευρώ στη Δανία. Οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τα ρυπογόνα οχήματα είναι πολύ υψηλές στην Ελλάδα και τη Ρουμανία για την περιοχή τους (βλ. παρακάτω γράφημα).
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το newsauto, οι επιδοτήσεις αγοράς για οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων συνέβαλαν στην επιτάχυνση της υιοθέτησης των BEV στην Ευρώπη και βρίσκονται σε 23 από τις 31 χώρες. Η Μάλτα έχει την υψηλότερη επιχορήγηση αγοράς στην Ευρώπη για οχήματα μηδενικών εκπομπών (11.000 €) και η Ρουμανία τη δεύτερη υψηλότερη (10.200 €).
Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ρουμανία είναι οι μόνες χώρες που εξακολουθούν να έχουν επιδοτήσεις αγοράς για συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.