Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ferrari θα κοστίσει τουλάχιστον 500.000 ευρώ, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το θέμα και μίλησε ανώνυμα στο Reuters, καθώς η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάσει το μοντέλο –το οποίο αναμένεται να ενισχύσει την παραγωγή της έως και κατά ένα τρίτο.
Η ιταλική μάρκα με τους θρυλικούς βενζινοκινητήρες της, δήλωσε ότι θα παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα τέλη του επόμενου έτους και η προγραμματισμένη τιμή δείχνει την πεποίθησή της ότι οι εξαιρετικά πλούσιοι πελάτες της είναι έτοιμοι για αυτό, μολονότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας της συγκράτησης της ζήτησης.
Η τιμή, η οποία δεν περιλαμβάνει χαρακτηριστικά και προσωπικές πινελιές που συνήθως προσθέτουν 15-20%, είναι πολύ πάνω από τη μέση τιμή πώλησης των περίπου 350.000 ευρώ για μια Ferrari το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και φυσικά πολύ πιο ακριβή από πολλά πολυτελή ή σπορ EV. Για παράδειγμα ηλεκτρική Taycan της Porsche ξεκινά από περίπου 100.000 ευρώ.
Η αποκλειστικότητα και τις υψηλές τιμές της στηρίζουν το κύρος και την κερδοφορία της μάρκας, έτσι οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής συνοδεύεται από κινδύνους. Ωστόσο, η Ferrari έχει δείξει με την Purosangue, που κυκλοφόρησε το 2022, ότι μπορεί να επεκταθεί με επιτυχία πέρα από τα παραδοσιακά διθέσια σπορ αυτοκίνητα ήτα GT.
«Αυτός ο χρόνος δεν μπορεί να συντομευθεί. Το να είσαι στη λίστα αναμονής είναι από μόνο του ένα σύμβολο κύρους», δήλωσε ο Caldato, σημειώνοντας την αύξηση των δυνητικών πλούσιων πελατών στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και η Μέση Ανατολή.
Το νέο εργοστάσιο στο Maranello θα δώσει στη Ferrari μια επιπλέον γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων και θα κατασκευάζει επίσης βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς και εξαρτήματα για υβριδικά και EV. Θα είναι πλήρως λειτουργικό σε τρεις έως τέσσερις μήνες.
Οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής θα έρθει με αύξηση των μοντέλων, καθώς η Ferrari θα επιμείνει στην πολιτική της να διατηρεί την παραγωγή για οποιοδήποτε μοντέλο εντός ενός συγκεκριμένου ορίου, όσο επιτυχημένη και αν είναι.
Η ανταγωνιστική Lamborghini σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση του πρώτου της μοντέλου EV το 2028. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Stephan Winkelmann, δήλωσε στο Reuters ότι «είναι πιο σημαντικό να έχουμε το σωστό προϊόν παρά να είμαστε πρώτοι».