Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ενημερώσει εντός της ημέρας αυτοκινητοβιομηχανίες πως θα εφαρμόσει προσωρινά επιπρόσθετους δασμούς, ύψους ως και 25%, στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα από τον επόμενο μήνα, αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Financial Times, επικαλούμενη πηγές της στις Βρυξέλλες.
Η Κομισιόν φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, προστίθεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.
Εκτιμάται ότι οι δασμοί, υπέρ των οποίων τάχθηκαν η Γαλλία και η Ισπανία, θα αποφέρουν δισεκατομμύρια ευρώ για τον προϋπολογισμό της ΕΕ ετησίως, καθώς οι πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Rhodium Group η Κίνα, ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του μπλοκ, εξήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 10 δισ. ευρώ στην ΕΕ το 2023, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς της πέρυσι στο 8%.
Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι θα προβεί σε αντίποινα, καθώς προσπαθεί να πείσει την πλειοψηφία των πρωτευουσών της ΕΕ να αντιταχθεί στους νέους δασμούς, οι οποίοι θα προστεθούν στους υφιστάμενους δασμούς 10% του μπλοκ. H Κίνα εφαρμόζει ήδη δασμούς 15% στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί πώς η Γερμανία, η Σουηδία και η Ουγγαρία δήλωσαν ότι δεν εγκρίνουν την κίνηση αυτή, φοβούμενες κινεζικά αντίποινα. Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι το Βερολίνο άσκησε πιέσεις στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία επιδιώκει δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να εγκαταλείψει την έρευνα κατά των επιδοτήσεων του Πεκίνου στις αυτοκινητοβιομηχανίες του