Σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει στην αγορά εργασίας διεθνώς τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης που ξέσπασε το 2008, της πανδημίας αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία.
Η νεότερη γενιά εργαζομένων, Gen Z, φαίνεται να ανατρέπει όλα όσα ήταν μέχρι τώρα λίγο ως πολύ δεδομένα, και ειδικότερα την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να ανελιχθεί σε επαγγελματικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα, όπως παρατηρεί ο Πολ Χάντσον, διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας Sanofi, η Gen Z ενδιαφέρεται ελάχιστα – τουλάχιστον σε σχέση με τους μεγαλύτερους – να αποκτήσει την «δουλειά των ονείρων» της. Οι εκπρόσωποι της εν λόγω γενιάς αυτά έχουν διαφορετικές προτεραιότητες και κίνητρα για δουλειά, όπως να αποκτήσουν εμπειρίες, ώστε για παράδειγμα να μπορούν στη συνέχεια να ανοίξουν μία δική τους επιχείρηση.
Ουσιαστικά επιχειρούν να βρουν το επαγγελματικό μονοπάτι που ταιριάζει καλύτερα στον εαυτό τους. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έκθεση από το CGK, σχεδόν τα δύο τρίτα της Gen Z σκοπεύουν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση στο μέλλον.
Συχνή και έγκαιρη επικοινωνία: Η νεότερη γενιά εργαζομένων θέλει να έχει την αίσθηση ότι εργάζεται στο πλαίσιο μίας ομάδας, όπου υπάρχει κατανόηση και σύνδεση.
Ευθύνες που δίνουν ώθηση τους εργαζόμενους: Οι νεότεροι θέλουν να μαθαίνουν όσο το δυνατόν περισσότερα, να λαμβάνουν νέα εργαλεία και να έχουν εποπτεία.
Ομαδικότητα: Σε συνεδριάσεις και σημαντικές αποφάσεις, οι νεότεροι θα πρέπει να αισθάνονται ότι έχουν φωνή και λόγο σε ό,τι αφορά την νέα κατεύθυνση της ομάδας.