Οι εργαζόμενοι της Gen Z φαίνεται πως δέχονται επιπλήξεις στην εργασία τους επειδή φορούν ρούχα που θεωρούνται ακατάλληλα για το γραφείο – και η έμπνευσή τους μπορεί να προέρχεται από λάθος μέρη.
Η γενιά Z είναι η πρώτη γενιά «ψηφιακών ιθαγενών» που μεγάλωσε με το παγκόσμιο διαδίκτυο στα χέρια της. Με ευκολία, μπορούν να περιηγηθούν μέσα σε ένα πλήθος πληροφοριών που έχουν επιμεληθεί τέλεια οι αλγόριθμοί τους. Κάποιες φορές, όμως, μπορεί να επηρεαστούν από κακές συμβουλές δημιουργών περιεχομένου. Ορισμένοι influencers προωθούν περιεχόμενο με κάπως αμφισβητήσιμα ρούχα εργασίας στο Instagram και το TikTok.
Ορισμένοι Gen Z έχουν μιλήσει για τις εμπειρίες τους στο διαδίκτυο, αμφισβητώντας γιατί τους επιβάλλεται ενδυματολογικός κώδικας στη δουλειά.
«Η Gen Z ξεπερνά τα όρια με κάθε τρόπο, και αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Κατά κάποιο τρόπο, ο κόσμος αλλάζει προς το θετικό, επειδή είναι ειλικρινείς», λέει στο Fortune η Marina Santo, διευθύνουσα σύμβουλος του πρακτορείου ευρέσεως προσωπικού μόδας Fourth Floor. «Αλλά κάποιοι έχουν αυτή τη στάση «ο εργοδότης μου χρωστάει», «μου το χρωστάει αυτό επειδή εργάζομαι». Μερικές φορές αισθάνονται ότι δικαιούνται να ντύνονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο λόγω της στάσης τους απέναντι στον εργασιακό χώρο».
Για πολλούς νέους εργαζόμενους, η πλοήγηση στους σύγχρονους ενδυματολογικούς κώδικες του γραφείου μπορεί να οδηγήσει σε δύσκολες καταστάσεις.
Ως χρήστες του διαδικτύου, η γενιά Z είναι καλά πληροφορημένη σχετικά με τον εντοπισμό και την παρακολούθηση των τάσεων της μόδας. Και υπάρχουν μερικές από αυτές που έχουν απήχηση στους νέους της εταιρικής Αμερικής.
Στο Instagram και το TikTok, έχουν υπάρξει πολλαπλές αναφορές στο σύγχρονο στυλ γραφείου: το «office siren», που συνδυάζει τα button-downs με αισθησιακό μακιγιάζ και στενές φούστες, το «corpcore», που επαναπροσδιορίζει τα παραδοσιακά ρούχα γραφείου με μοναδική ραπτική και εκκεντρικά αξεσουάρ, μέχρι ακόμη και το σκοτεινό «corporate goth», που είναι ολόμαυρη ενδυμασία με λεπτομέρειες που θυμίζουν την οικογένεια Addams.
Είναι φυσικό για τη Gen Z να στρέφεται στο TikTok για συμβουλές -ως οι νεότεροι επαγγελματίες του εργατικού δυναμικού, είναι οι λιγότερο μυημένοι στην κατάλληλη επαγγελματική ενδυμασία, σύμφωνα με τους ειδικούς. Επιπλέον, αυτή η γενιά μπορεί να έχει καχεκτική γνώση των κανόνων της εταιρικής μόδας. Οι εργαζόμενοι συνήθως μαθαίνουν τις τάσεις στο ντύσιμο του γραφείου κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης, αλλά πολλοί επαγγελματίες της γενιάς Z είχαν την πρώτη τους ευκαιρία κατά τη διάρκεια του λουκέτου. Ήταν πολύ πιο δύσκολο να πάρουν ανατροφοδότηση για τα ρούχα εργασίας σε εικονικές ρυθμίσεις.