Τον πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα έχουν να αντιμετωπίσουν φέτος τα καταστήματα λιανικής, ανάμεσα τους και τα σουπερμάρκετ. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα και να μην ξοδέψουν τόσα πολλά τα Χριστούγεννα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Γερμανικού Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (HDE), ο κλάδος στο σύνολό του περιμένει τον Δεκέμβριο μια μικρή μόνο αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η οικονομική αβεβαιότητα σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό έχουν περιορίσει την επιθυμία για αγορές εδώ και μήνες.
Οι χριστουγεννιάτικες αγορές είναι πολύ σημαντικές όμως για τις επιχειρήσεις τροφίμων. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Λιανικού Εμπορίου Τροφίμων, ο Δεκέμβριος είναι η καλύτερη περίοδος του χρόνου από πλευράς πωλήσεων. Κατά τη διάρκεια της περιόδου πριν από τα Χριστούγεννα ο εβδομαδιαίος τζίρος αυξάνεται από περίπου 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε έως και 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Γλυκά και κρασί έχουν την τιμητική τους
Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας της αγοράς GfK, τις δύο εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα, τα γλυκά, το κρασί, ο αφρώδης οίνος, τα ροφήματα και τα οινοπνευματώδη επιτυγχάνουν τζίρους πάνω από το μέσο όρο των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του έτους.
«Την εβδομάδα των Χριστουγέννων ένα μέσο σουπερμάρκετ discounter κάνει περίπου 30% περισσότερες πωλήσεις, ένα σουπερμάρκετ έως και 60 % περισσότερες πωλήσεις σε σύγκριση με μια μέση εβδομάδα κατά τη διάρκεια του χρόνου», λέει ο ειδικός σε θέματα λιανικού εμπορίου Γιοργκ Φούντερ από το πανεπιστήμιο του Βορμς.
«Οι πελάτες ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητοι στο θέμα των τιμών φέτος και τα discounters επωφελήθηκαν από αυτό», λέει ο Μίχαελ Γκέρλινγκ, επικεφαλής του Ινστιτούτου Έρευνας Εμπορίου EHI. Δεν είναι όμως μόνο η αναζήτηση προϊόντων για το σωστό χριστουγεννιάτικο τραπέζι που προσελκύει πελάτες στα καταστήματα τροφίμων πριν από την εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με έρευνα της GfK, πολλοί αναζητούν εκεί και τα δώρα τους. Τα κρασιά, τα οινοπνευματώδη ποτά και οι σοκολάτες είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.
Πηγή: DW