Έμφαση στις πράσινες και έξυπνες μεταφορές και επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας με στόχο τη μείωση θανάτων από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2030, προβλέπει ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ενεργοποιήθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, η οποία επεξεργάζεται προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.
Επιπλέον μέσα στο επόμενο διάστημα θα δοθεί η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης των οδηγών για την εικόνα τους στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το γνωστό point system, και η δυνατότητα, σε όποιον χρειάζεται, να πάρει ψηφιακή βεβαίωση για τους πόντους του.
Με αυξημένες ταχύτητες θα προχωρήσει αντίστοιχα και ο τομέας της ηλεκτροκίνησης μέσα από τα τέσσερα προγράμματα, με τα οποία προικίστηκε πρόσφατα το υπουργείο και είναι το «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ», τα «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Ηλεκτρικά» και το «e-Αστυπάλαια».
Προτεραιότητα είναι να διατηρηθεί ζωντανό το ενδιαφέρων των πολιτών για την ηλεκτροκίνηση και για αυτό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητά νέους πόρους χρηματοδότησης, παίρνοντας την σκυτάλη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που άνοιξε την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Σε συνέντευξη τύπου χθες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αρμόδια υφυπουργός επιβεβαίωσε την μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου για το επιδοτούμενο πρόγραμμα αγοράς ηλεκτρικού οχήματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά II».
Όπως αναφέρθηκε το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων προσεγγίζει πλέον το 10%, από 0,4% το 2019. Όμως εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες μεταξύ των τεσσάρων συνολικά προγραμμάτων για την ηλεκτροκίνηση.
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα πράσινα ταξί καθώς το σχετικό πρόγραμμα επιδοτήσεων έχει προσελκύει μόλις 50 επαγγελματίες από τους 2.000 που προβλεπόταν να επιδοτηθούν.
«Έχουμε καταγράψει τα σχετικά αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών, τα έχουμε αξιολογήσει, και είμαστε σε φάση προετοιμασίας των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού αυτών», σημείωσε η υφυπουργός. Σε κάθε περίπτωση εάν το πρόγραμμα δεν προχωρήσει τα κονδύλια, ύστατη λύση θα είναι να μεταφερθούν οι πόροι σε άλλο που υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπως πιθανώς το Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Για το πρόγραμμα έχουν ήδη εγκριθεί 2.629 αιτήσεις πολιτών. Έως σήμερα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις στο β’ κύκλο του προγράμματος, προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Μάλιστα, σχεδόν 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα, στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς προς τη μικρο-κινητικότητα.
Σημαντικός είναι ο βηματισμός και στα σημεία φόρτισης. Από συνολικά 59 το 2019, στόχος είναι έως το τέλος του 2023 να φτάσουν περίπου τα 4.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά και έως το 2030 τα 25.000.