Η δουλειά του influencer πάει σίγουρα πολύ καλά. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs, η συγκεκριμένη βιομηχανία αξίζει αυτή τη στιγμή περίπου 250 δισεκατομμύρια δολάρια και θα μπορούσε να φτάσει έως το 2027 τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, παρά την τεράστια επιτυχία της, πολλοί μικροί δημιουργοί υποστηρίζουν ότι αισθάνονται ότι βρίσκονται εκτός παιχνιδιού, λόγω των μεγάλων ονομάτων, των αλλαγών στον αλγόριθμο και τις τιμές – είτε υψηλές είτε χαμηλές – των συμφωνιών.
Οι μικροί influencer, που έχουν δηλαδή από 10.000 έως 100.000 ακολούθους, είναι συνήθως πιο αυθεντικοί και πιο προσηλωμένοι σε αυτό που κάνουν, κάτι που έλκυε τις εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια.
Αυτό, βέβαια, δημιούργησε προβλήματα στη μεσαία τάξη των influencers. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που βγήκαν στο TikTok προειδοποιώντας ότι θα σταματήσουν τη δημιουργία περιεχομένου και θα επιστρέψουν στις κανονικές τους δουλειές.
Το Business Insider μίλησε με influencers: Για παράδειγμα, η Julia Montgomery, με 428.000 τον περασμένο Μάιο είπε ότι δεν μπορεί να είναι πλέον influencer πλήρους απασχόλησης, λόγω ψυχικής υγείας.
Η Ruby Tuffe, δημιουργός περιεχομένου, ξεκίνησε τη σελίδα της στο You Tube πριν από πέντε χρόνια και στη συνέχεια μετακόμισε στο Tik Tok, όπου συνεχίζει να δημιουργεί περιεχόμενο για απώλεια βάρους και έχει 10.000 ακολούθους.
Όπως είπε, έχει γίνει κάποια πρόοδος τον τελευταίο χρόνο, όμως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολο. Κάποτε ήθελε να είναι influencer πλήρους απασχόλησης, όμως πλέον δε θέλει. Στις αρχές της χρονιάς, ανακοίνωσε στο Tik Tok την απόφασή της, λέγοντας ότι «ο αλγόριθμος πλέον είναι πολύ αγχωτικός».
Μετά, όμως οι εταιρείες μπήκαν κάτω από τη διαχείριση managers, οι οποίοι προχώρησαν στην περικοπή αμοιβών για τους δημιουργούς περιεχομένου.
Ταυτόχρονα, όμως, και το κοινό δείχνει να έχει βαρεθεί τους influencers και το στημένο περιεχόμενο των αναρτήσεων τους.
Κάποιοι influencers, μάλιστα, δηλώνουν ότι ποτέ δεν εγκατέλειψαν την κανονική τους εργασία, ανεξάρτητα με το πόσα χρήματα βγάζουν από διαφημιστικά πακέτα που κλείνουν.
Πολλοί εξ αυτών χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τους στα κοινωνικά δίκτυα για να διαφημίσουν τον εαυτό τους, όπως για παράδειγμα διαιτολόγοι ή προσωπικοί γυμναστές, σεφ και πολλοί άλλοι.
Εξάλλου, αυτού του είδους η διασημότητα θέλει προσοχή: μπορεί οι άνθρωποι να σε λατρεύουν τη μία μέρα και να σε μισήσουν την επόμενη.