Ο αριθμός των Ευρωπαίων αγοραστών αυτοκινήτων που επιθυμούσαν να κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και παρέμεινε σε αυτό το επίπεδο, ακόμη και όταν επέστρεψαν στην κανονικότητα, δήλωσε κορυφαίο στέλεχος της Google.
«Έχουμε διαπιστώσει σημαντική άνοδο των διαδικτυακών αγορών αυτοκινήτων μετά την COVID-19», είπε ο Christian Richter, διευθυντής λιανικής πώλησης αυτοκινήτων της Google, στο Συνέδριο που διοργάνωσε η Automotive News Europe την περασμένη εβδομάδα στην Πράγα. «Οι καταναλωτές έμαθαν ότι μπορούσαν να αγοράσουν σχεδόν τα πάντα στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων. Είναι πλέον μια βιώσιμη τάση».
Ο Richter επιβλέπει την διαφημιστική δραστηριοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Google και χρησιμοποιεί τα δεδομένα από τις αναζητήσεις καθώς και την αλληλεπίδραση πελατών με τη διαφήμιση αυτοκινήτων στις πλατφόρμες του τεχνολογικού γίγαντα για να χαρτογραφήσει τις τάσεις των αγοραστών.
«Η διακύμανση μεταξύ εκείνων που προτιμούν μια πιο ψηφιακή διαδικασία σε σύγκριση με την παραδοσιακή, φυσική διαδρομή προς την ιδιοκτησία δεν διαφέρει ριζικά μεταξύ των χωρών στην Ευρώπη», σημείωσε ο Richter.
«Δεν βλέπουμε κανένα στοιχείο ότι οι πελάτες θέλουν να αγοράσουν online», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ICDP, Steve Young. Τα στοιχεία της ICDP, ωστόσο, δείχνουν ότι οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν διπλάσιες πιθανότητες να διεξαγάγουν όλη τη διαδικασία διαδικτυακά, σε ποσοστό 15% συνολικά.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Google οι αγοραστές EV κατά μέσο όρο θα ερευνήσουν 5,1 μάρκες σε σύγκριση με τις 3,4 μάρκες για τον αγοραστή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτή η τάση αναγκάζει ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να επιδιώκουν να κατανοήσουν τους αγοραστές EV και σε ορισμένες περιπτώσεις να επανατοποθετήσουν τις μάρκες τους για να τραβήξουν την προσοχή αυτού του νέου, πιο εξωστρεφούς αγοραστή, είπε ο Richter.
Οι κύριες ανησυχίες των αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλάζουν επίσης. «Πριν από δύο ή τρία χρόνια στις αναζητήσεις η αυτονομία των μπαταριών ήταν η Νο.1 ανησυχία. Τώρα έχει πέσει στην τρίτη θέση», είπε ο Ρίχτερ.