Στην πρόθεση της κυβέρνησης της ΝΔ να προχωρήσει με τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως αυτή αποτυπώνεται από τις εξελίξεις στην υπόθεση του αεροδρόμιου «Ελευθέριος Βενιζέλος» εστιάζει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παραχωρήσει το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «με οικονομικούς κύλους να υπολογίζουν τα έσοδα σε 1,5 δισ. ευρώ» υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι αυτή η ιδιωτικοποίηση ήταν ένα από τα προαπαιτούμενα των δανειστών.
«Ωστόσο η ιδιωτικοποίηση αυτή καθυστέρησε λόγω μιας διαμάχης για τη διανομή θέσεων στο διοικητικό του συμβούλιο πίσω από την οποία βρισκόταν η επιθυμία της κυβέρνησης Τσίπρα να διατηρήσει τον έλεγχο» γράφει η γερμανική εφημερίδα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα «η κυβέρνηση ελπίζει να ολοκληρώσει την πώληση των μετοχών πριν το τέλος του 2019 ή το αργότερο στις αρχές του 2020. Αυτό θα αποτελέσει ούριο άνεμο για άλλα παρόμοια σχέδια που ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να προωθήσει μετά από χρόνια καθυστερήσεων προκεμείνου να υπογραμμίσει την πρόθεσή του να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών».
Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν μια μεγάλη ιστορία αποτυχιών και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων» επισημαίνοντας ότι «ορισμένες απετυχαν λόγω νομικών και γραφειοκρατικών εμποδίων και ορισμένες γιατί δεν υπήρχαν αγοραστές. Πίσω από όλα όμως βρισκόταν η έλλειψη πολιτικής βούλησης».
Ειδικά για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η Handelsblatt επισημαίνει ότι «ο Τσίπρας το 2015 είχε συμφωνήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων {...} αλλά στο παρασκήνιο η κυβέρνηση επιβράδυνε τα περισσότερα σχέδια - λόγω του σεβασμού στα συνδικάτα και τις ιδεολογικές αντιστάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ».
Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει, τέλος, την πρόθεση Μητσοτάκη να προχωρήσει γρήγορα κάνοντας αναφορά στην επένδυση στο Ελληνικό, στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, στην πώληση μετοχών των ΕΛΠΕ και στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών με αρχή αυτού της Αλεξανδρούπολης.