Mεγάλη σημασία στη χρηματοδότηση και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποδίδει η Εθνική Τράπεζα, οι οποίες αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, έχοντας αναλογικά ως κλάδος τις χαμηλότερες χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, επιβεβαιώνεται το ειδικό βάρος των ΜΜΕ για την ελληνική οικονομία, αλλά και η προτεραιότητα της Εθνικής Τράπεζας να συνδράμει με κάθε τρόπο στην ανάπτυξη τους.
Η Εθνική Τράπεζα έχει αυξήσει σημαντικά τις χορηγήσεις προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχει οργανώσει πανελλαδικά ένα δίκτυο συμβούλων για να παρέχουν συμβουλές για τα προγράμματα χρηματοδοτήσεων των ΜΜΕ και λύσεις για τις ανάγκες τους, έχει προχωρήσει επίσης σε ειδικά προϊόντα και ψηφιακές υπηρεσίες για την εύκολη και ταχύτερη εξυπηρέτηση τους και έχει πετύχει με πρωτοπόρες εταιρίες της πληροφορικής συμφωνίες, με άξονα τη στήριξη και την περαιτέρω συνεργασία της Εθνικής Τράπεζας με τις ΜΜΕ.
Για να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν, να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και εξωστρεφείς, να επενδύσουν στη νέα τεχνολογία και να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις ενδεχομένως, προς όφελος των ιδίων αλλά και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.
Η Εθνική Τράπεζα έχει άμεση προτεραιότητα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αυτή τη στρατηγική της επιλογή την υποστηρίζει και θα την υποστηρίζει με κάθε μέσο.
Νέα κεφάλαια 1,5 δισ. ευρώ
Η Εθνική Τράπεζα συνεργάζεται με 200.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ανατεθειμένες σε 450 επαγγελματικούς συμβούλους ανά την Ελλάδα, προσφέροντας ποιοτική εξυπηρέτηση και απλές διαδικασίες.
Έχει χορηγήσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ νέα κεφάλαια την τελευταία 3ετία αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς νέων επιχειρηματικών χρηματοδοτήσεων σε 26% το 2022 FY και 30% το 2023 YTD.
Την ίδια ώρα, παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση και καθοδήγηση για την εξυπηρέτηση των άμεσων αλλά και μακροπρόθεσμων επιχειρηματικών αναγκών των πελατών.
Η Εθνική Τράπεζα έχει κατακτήσει την 1η θέση στην ψηφιακή τραπεζική προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις, αλλά και μετασχηματισμό συστημάτων, ενώ έχει εφαρμόσει ένα ευρύ πρόγραμμα μετασχηματισμού (διαδικασιών-συστημάτων-μοντέλου εξυπηρέτησης-προϊόντων-Digital transformation).
Τέλος, δημιουργεί μέσω συνεργασιών Επιχειρηματικά Οικοσυστήματα, στηρίζουμε Δράσεις στήριξης νεοφυών επιχειρήσεων & γυναικείας επιχειρηματικότητας.
Στεγαστικά - Σπίτι μου
Όσον αφορά το πρόγραμμα «Σπίτι μου», υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον, με την Εθνική να υπολογίζει συνολικά 35.000 αιτήσεις στην αγορά, εκ των οποίων το 25% στην ΕΤΕ.
Έχουν προεγκριθεί και δεσμευθεί χρήματα, δηλαδή έχουν λάβει οικονομική προέγκριση και βρει συγκεκριμένο ακίνητο (ΑΤΑΚ) 2.500 πελάτες με 265εκ (συνολικός Προϋπολογισμός Προγράμματος 500 εκ).
Το μέσο ποσό της αίτησης είναι υψηλό και ανέρχεται σε 125.000 ευρώ, με το μέγιστο στα 150.000 Ευρώ.
Την ίδια ώρα, πάνω εγκρίνονται πάνω από 6 στις 10 αιτήσεις.
Ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα στην ανεύρεση ακινήτων με τα χαρακτηριστικά του προγράμματος, καθώς η ζήτηση αύξησε τιμές.
Μόνο 1 στους 10 έχει βρει συγκεκριμένο ακίνητο -που δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα προχωρήσει σε αγορά.
Digital Banking
Συνολικά το 2022, πελάτες της Εθνικής απέκτησαν 350.000 προϊόντα με καθαρά Digital διαδικασία (κάρτες, καταναλωτικά, τραπεζοασφαλιστικά, νέοι λογαριασμοί) .
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 70% των καταναλωτικών δανείων δίνονται από τα ηλεκτρονικά κανάλια.
Άλλωστε, η Εθνική Τράπεζα φιγουράρει πρώτη ανάμεσα στις ελληνικές τράπεζες και μέσα στις 20 καλύτερες παγκοσμίως ως προς τις δυνατότητες που προσφέρει το digital banking.
Η επένδυση στο νέο Core banking σύστημα που είναι cloudbased, θα δώσει ευελιξία και διευρυμένες δυνατότητες για νέα, σύγχρονα προϊόντα και λύσεις.