Δυναμική είσοδο στη βιομηχανία του καφέ έκανε τη φετινή χρονιά η Κίνα, σημειώνοντας αύξηση 58% των σχετικών καταστημάτων, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 49.691 μαγαζιά.
Σύμφωνα με έρευνα του World Coffee Portal, αυτό ισοδυναμεί επίσης με 9.000 περισσότερες καφετέριες από αυτές που διαθέτουν οι ΗΠΑ, όπου η αγορά αυξήθηκε μόλις 4%.
Σημειώνεται πως η Αμερική θεωρούνταν τα τελευταία 20 χρόνια, η «βασίλισσα» της βιομηχανίας του καφέ.
Ο Jeffrey Young, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του World Coffee Portal, δήλωσε: «Η αγορά των καταστημάτων καφέ της ανατολικής Ασίας βιώνει σαφώς μια ταχεία ανάπτυξη με αιχμή την πρωτοφανή επέκταση των καφετεριών στην Κίνα, η οποία έχει γίνει γρήγορα μια παγκόσμια δύναμη της βιομηχανίας καφέ».
Εκθρόνισε τις ΗΠΑ, αποκτώντας 9.000 περισσότερα καταστήματα καφέ το 2023
Οι τοπικές αλυσίδες Luckin Coffee και Cotti Coffee επεκτάθηκαν ραγδαία κατά το περασμένο έτος, προσθέτοντας 5.059 και 6.004 καταστήματα αντίστοιχα. Η Luckin, που ιδρύθηκε μόλις πριν από έξι χρόνια, διαθέτει 13.273 καταστήματα στην Κίνα, γεγονός που την καθιστά μακράν τον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης.
H κυριαρχία της Starbucks
Η εταιρεία Starbucks, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Κίνα το 1999, άνοιξε 785 καταστήματα στη χώρα το 2023, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των καταστημάτων της σε 6.806.
Η Κίνα εξακολουθεί να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της αλυσίδας, αλλά η Cotti Coffee, που ιδρύθηκε από δύο πρώην στελέχη της Luckin τον Αύγουστο του 2022, πλησιάζει γρήγορα με 6.061 καταστήματα.
Η Starbucks παραμένει η μεγαλύτερη επώνυμη αλυσίδα καφέ στην ανατολική Ασία, έχοντας ανοίξει 1.223 καταστήματα τον περασμένο χρόνο και φτάνοντας τα 13.524 καταστήματα σε 15 αγορές.
Ωστόσο, εγχώριες επιχειρήσεις όπως η Mega Coffee της Νότιας Κορέας, η Tomoro Coffee της Ινδονησίας και η Zus Coffee της Μαλαισίας αμφισβητούν την κυριαρχία της Starbucks και αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους.
«Καθώς η συνολική αγορά επώνυμων καφετεριών της Ανατολικής Ασίας ωριμάζει, οι ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις αναζητούν όλο και περισσότερο διεθνείς ευκαιρίες ανάπτυξης», αναφέρει το World Coffee Portal.
«Η Cotti Coffee έχει εισέλθει στη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, την Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ από το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στην Κίνα το 2022, ενώ η Luckin Coffee, η Kopi Kenangan και η Compose Coffee άνοιξαν όλα τα πρώτα τους διεθνή καταστήματα μέσα στους τελευταίους 12 μήνες».
«Είμαστε ακόμα στην αρχή»
Νωρίτερα φέτος, η Starbucks επένδυσε περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια σε μια νέα πανεπιστημιούπολη στο ανατολικό τμήμα της χώρας. Κατά τη στιγμή των εγκαινίων τον Σεπτέμβριο, ο γίγαντας των ποτών δήλωσε ότι ήταν η μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει ποτέ για ένα κέντρο παραγωγής και διανομής καφέ εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Κίνα αποτελεί εδώ και καιρό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για τη Starbucks, καθώς αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως και την κορυφαία υπερπόντια αγορά της.
Αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Laxman Narasimhan λέει ότι η εταιρεία βρίσκεται «ακόμα στην αρχή της πορείας μας στην Κίνα», σημειώνοντας ότι η κατανάλωση καφέ, στο ιστορικά συνδεδεμένο με το τσάι έθνος, παραμένει σχετικά χαμηλή.
Η αμερικανική αλυσίδα καφέ στοχεύει σε 9.000 καταστήματα στην Κίνα μέχρι το 2025, αναφέρει το World Coffee Portal.