Ο αριθμός των γυναικών που ανέφεραν ότι αισθάνονται αποκλεισμένες από συναντήσεις και αποφάσεις έχει μειωθεί περισσότερο από 36% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την τρίτη ετήσια έρευνα της Deloitte για τις γυναίκες στην εργασία, στην οποία συμμετείχαν 5.000 γυναίκες από 10 διαφορετικές χώρες. Στην έκθεση, το 37% των γυναικών που εργάζονται με υβριδικό ωράριο δήλωσαν ότι έχουν μείνει εκτός, μεταξύ άλλων και από ανεπίσημες αλληλεπιδράσεις με άλλους συναδέλφους, ποσοστό μειωμένο από 58%, σύμφωνα με το Bloomberg.
Παρόμοια μείωση σημειώθηκε και για τις εργαζόμενες με υβριδικό ωράριο που δήλωσαν ότι δεν έχουν αρκετή πρόσβαση στα ανώτερα στελέχη των εταιρειών τους, με το 30% των γυναικών να εκφράζει τέτοιες ανησυχίες έναντι 45% πέρυσι.
Η Έμμα Κοντ, παγκόσμια επικεφαλής της Deloitte για την ένταξη, δήλωσε ότι οι αριθμοί αυτοί αντικατοπτρίζουν τους αυξανόμενους πόνους της υβριδικής εργασίας. «Πέρυσι, για πολλούς ηγέτες και πολλές ομάδες, ήταν μια υπόθεση εύρεσης του δρόμου τους» , δήλωσε η ίδια. «Φέτος βλέπουμε κάποια κομμάτια αυτού να βελτιώνονται, αλλά βλέπουμε κάποια πραγματικά σημαντικά συστατικά του να μην βελτιώνονται. Οι οργανισμοί πρέπει να είναι πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με αυτό, όπως και οι ηγέτες» .
Περισσότερες εταιρείες καλούν τους υπαλλήλους τους πίσω στο γραφείο φέτος, καθώς τόσο η Amazon όσο και η Starbucks επιβάλλουν στους εργαζομένους να εμφανίζονται τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα. Στην Walt Disney, είναι τουλάχιστον τέσσερις ημέρες την εβδομάδα.
Η παροχή ευελιξίας όσον αφορά τις εργασιακές ρυθμίσεις μπορεί να αποτελέσει κλειδί τόσο για την προσέλκυση όσο και για τη διατήρηση των γυναικών εργαζομένων: Τα δύο τρίτα των γυναικών με ευέλικτο ωράριο εργασίας δήλωσαν ότι σκοπεύουν να παραμείνουν στον τρέχοντα εργοδότη τους τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια, σε σύγκριση με τη μία στις πέντε που δεν το κάνουν. Και μία στις 10 γυναίκες που έχουν ευέλικτο ωράριο δήλωσε ότι αν ο εργοδότης τους τις ανάγκαζε να επιστρέψουν, θα άρχιζαν να αναζητούν νέα δουλειά.
«Η υβριδική εργασία θα μπορούσε να είναι τόσο καλό πράγμα» , δήλωσε η Κοντ. Καταλαβαίνει ότι οι εταιρείες ακόμη το ψάχνουν, αλλά τις προτρέπει να μην εγκαταλείψουν εντελώς την πρακτική αυτή. «Βελτιώστε με κάθε τρόπο, αλλά μην κάνετε στροφή».