Σχεδόν το ένα τέταρτο των εταιρειών στην Ιαπωνία έχουν υιοθετήσει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στις δραστηριότητές τους, ενώ περισσότερο από το 40% δεν σχεδιάζει να κάνει χρήση της τεχνολογίας αιχμής, έδειξε έρευνα του Reuters.
Η έρευνα, που διεξήχθη για το Reuters από τη Nikkei Research, έθεσε μια σειρά ερωτήσεων σε 506 ιαπωνικές εταιρείες από τις 3 έως τις 12 Ιουλίου, ενώ περίπου 250 εταιρείες απάντησαν, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Περίπου το 24% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ήδη εισαγάγει την τεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρήσεις τους και το 35% σχεδιάζει να το κάνει, ενώ το υπόλοιπο 41% δεν έχει τέτοια σχέδια, γεγονός που δείχνει διαφορετικούς βαθμούς υιοθέτησης της τεχνολογικής καινοτομίας στην επιχειρηματική κοινότητα της Ιαπωνίας.
Εκτός προτεραιοτήτων η τεχνητή νοημοσύνη στην Ιαπωνία.
Σε ερώτηση σχετική με τους στόχους κατά την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης – με δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων- το 60% απάντησε ότι προσπαθούσε να αντιμετωπίσει την έλλειψη εργαζομένων, ενώ το 53% στόχευε στη μείωση του κόστους εργασίας και το 36% ανέφερε την επιτάχυνση στην έρευνα και ανάπτυξη.
Όσον αφορά τα εμπόδια για την εισαγωγή της ΑΙ, ένας διευθυντής σε μια εταιρεία μεταφορών ανέφερε «ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων σχετικά με την πιθανή μείωση του αριθμού προσωπικού». Άλλα εμπόδια περιλαμβάνουν την έλλειψη τεχνολογικής εμπειρογνωμοσύνης, σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες και ανησυχία για την αξιοπιστία, όπως έδειξε η έρευνα.