Όσο και αν αυτό μπορεί να προκαλεί ειρωνικά χαμόγελα στους «κατόχους λύσεων προόδου», στη ζωή, πετυχαίνουν αυτοί που ξέρουν τι θέλουν.
Ακολουθούν προτάσεις και τροφή για σκέψη για το πώς μπορεί ένας αποφασιστικός και αυτοπειθαρχημένος άνθρωπος να γίνει απαραίτητος:
- Να αναλαμβάνετε τη δουλειά που κανείς δε θέλει να πάρει. Μάθε¬τε κάτι που είναι απαραίτητο στην επιχείρηση και κάπως δύσκολο για να το μάθουν όλοι. Να είστε ο καλύτερος σε κάτι που κανείς άλλος δε θέλει ή δεν μπορεί να είναι.
- Κάντε ένα χιλιόμετρο παραπάνω. Να παίρνετε περισσότερη δουλειά από ό,τι σας αναθέτουν.
- Να προσφέρεστε εθελοντικά για βοήθεια σε εργασίες που χρειάζο¬νται σπρώξιμο.
- Δουλέψτε σκληρότερα όταν δε σας ελέγχουν, π.χ. Όταν λείπει ο προϊστάμενος σε διακοπές. Κάντε το αντίθετο από ότι κάνουν τότε όλοι οι άλλοι. Θα εκτιμηθεί ιδι¬αίτερα.
- Να παίρνετε την ευθύνη για τη δουλειά της ομάδας σας αυτονόητα και για τα καλά και για τα κακά.
- Κάντε τον προϊστάμενό σας να φαίνεται καλά κάνοντας τη δουλειά σας καλά και να ακουμπάει πάνω σας επαγγελματικά.
- Κερδίστε την εκτίμηση των πε¬λατών σας.
- Να είστε ο μέντωρ ιδιαίτερα για νεώτερους συναδέλφους σας.
- Να ξέρετε τις ανάγκες του προϊ¬σταμένου σας.
- Να έχετε αντίληψη του τί συμ¬βαίνει στην επιχείρηση γενικά.
- Προστατέψτε τον εαυτό σας. Μάθετε ακριβώς την περιγραφή του αντικειμένου σας (ή προκαλέστε το ξεκαθάρισμά του).
- Να μάθετε καλά τους στόχους της επιχείρησής σας, να δείτε με προσοχή τις εκδόσεις, τους ισολογι¬σμούς και ό,τι σχετικό διαφημιστικό.
- Κάντε γνωστές τις παραπάνω ικανότητές σας. Εκδώστε κάτι, γράψτε κάτι.
- Δημιουργήστε ευκαιρίες να μάθουν περισσότεροι άνθρωποι, εσάς και τις επιτυχίες σας. Να είστε ενεργό μέλος της ομάδας που ανήκετε.
Management
Γιατί η Αλλαγή Μπορεί να Αποτύχει?
Οι λόγοι για τους οποίους μια αλλαγή μπορεί να αποτύχει είναι πολλοί, αλλά οι περισσότεροι προέρχονται από μέσα από την ίδια την επιχείρηση. Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι;
- Μη κατανόηση της φύσης της αλλαγής. Η αλλαγή είναι μια πορεία και όχι ο τελικός σταθμός.
- Έλλειψη προγραμματισμού και προετοιμασίας. Να κοιτάμε δηλαδή το τελικό αποτέλεσμα και να μη βλέπουμε τα ενδιάμεσα βήματα.
- Η παράλειψη παρουσίασης και ανάλυσης ενός ξεκάθαρου οράματος στο προσωπικό.
- Μπαίνουν στόχοι αλλά πολύ μακρυά στο μέλλον. Εξανεμίζεται εύκολα ο ενθουσιασμός αν δεν υπάρχουν βραχυπρόθεσμες επιτυχίες και αντίστοιχη αναγνώριση.
- Η λογική να γίνουν όλα γρήγορα. Η αλλαγή είναι κάτι περισσότερο από σεμινάρια μισής ημέρας, ανακοινώσεις, ή πανό.
- Κακή επικοινωνία. Δίνοντας δη¬αδή πληροφορίες για την αλλαγή με δόσεις, δίνουμε στο περιβάλλον την αφορμή να αρχίσουν και να δυναμώσουν οι ψίθυροι.
- Ο φόβος της αποτυχίας. Τί θα συμβεί; Τί θα χαθεί; Που θα βρεθώ; Πού θα καταλήξω; Μήπως δεν ται¬ριάζουν σε μένα όλα αυτά τα καινούργια;
- Κακή προηγούμενη εμπειρία από παρόμοιες εξαγγελίες, που φαίνεται να επαναλαμβάνεται.
- Αντίσταση του προσωπικού κυ¬ρίως από μεσαία στελέχη με πάνω από 15 χρόνια στην επιχείρηση.
- Αλλαγή με παράληψη θέσπισης κινήτρων σε αυτούς που θα τραβήξουν το φορτίο.
- Μη προετοιμασμένοι εργαζόμενοι, χωρίς δηλαδή την απαραίτητη συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση για το τι θα συμβεί.