Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να συνεχίσουν την ταχεία επέκτασή τους στο εξωτερικό προκειμένου να εξασφαλίσουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου έως το 2030, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα Πέμπτη από την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Μεγάλο μέρος της αύξησης, από το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς 21% φέτος, αναμένεται να προέλθει εκτός Κίνας. Οι πωλήσεις εκτός Κίνας προβλέπεται να αυξηθούν από 3 εκατομμύρια φέτος σε 9 εκατομμύρια έως το 2030, αντιπροσωπεύοντας αύξηση από 3% σε 13% του μεριδίου αγοράς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Σύμφωνα με το CNBC, η ταχεία επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών συνιστά ολοένα και αυξανόμενη ανησυχία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και για τους πολιτικούς παγκοσμίως. Πολλοί φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα μοντέλα εγχώριας παραγωγής, ειδικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η AlixPartners αναμένει ότι οι κινεζικές μάρκες θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, η εταιρεία πρόσθεσε ότι αναμένει πολύ μικρότερη επέκταση στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων είναι πιο αυστηρά και η Ουάσιγκτον έχει ανακοινώσει δασμούς 100% στα εισαγόμενα κινεζικά EV.
«Η Κίνα είναι ο νέος παράγοντας διαταραχής της βιομηχανίας – ικανή να δημιουργήσει απαραίτητα οχήματα που είναι πιο γρήγορα στην αγορά, φθηνότερα, προηγμένα στην τεχνολογία και το σχεδιασμό και πιο αποτελεσματικά στην κατασκευή», ανέφερε ο Μαρκ Γουέικφιλντ της AlixPartners.
Στη Βόρεια Αμερική, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να επιτύχουν μερίδιο αγοράς μόνο 3%, κυρίως στο Μεξικό, όπου ένα στα πέντε οχήματα αναμένεται να είναι κινεζικής προέλευσης έως το 2030. Στις περισσότερες άλλες μεγάλες περιοχές του πλανήτη, η AlixPartners αναφέρει ότι το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά. Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν την Κεντρική και Νότια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Οι κινεζικές μάρκες στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθούν από 59% σε 72% σε μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την AlixPartners. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors έχασαν σημαντικό έδαφος στην Κίνα τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ταχείας ανόδου της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και εταιρειών, όπως η BYD, Geely και Nio.
Στην Ευρώπη, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύχθηκαν γρήγορα τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών brands αναμένεται να διπλασιαστεί από 6% σε 12% έως το 2030, σύμφωνα με την AlixPartners.