Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε την Τρίτη αγωγή κατά της Google της Alphabet με αφορμή ισχυρισμούς ότι η εταιρεία καταχράστηκε την κυριαρχία της στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης.
«Η Google έχει χρησιμοποιήσει αντιανταγωνιστικά, αποκλειστικά και παράνομα μέσα για να εξαλείψει ή να μειώσει σημαντικά κάθε απειλή για την κυριαρχία της στις τεχνολογίες ψηφιακής διαφήμισης», ανέφερε η κυβέρνηση στην καταγγελία της.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε από το δικαστήριο να υποχρεώσει την Google να εκποιήσει τη σουίτα Google Ad manager, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής διαφημίσεων AdX.
Οκτώ πολιτείες προσχώρησαν στο υπουργείο στην αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένης της πολιτείας της Google, της Καλιφόρνια.
Η αγωγή αντιμετωπίζει μια κρίσιμη δραστηριότητα της Google που είναι υπεύθυνη για το 80% των εσόδων της και αποτελεί το τελευταίο χτύπημα της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν, ενός Δημοκρατικού, κατά της ισχύος της Big Tech στην αγορά. Η αγωγή για το 2020 είχε ασκηθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του προκατόχου του Μπάιντεν, Ντόναλντ Τραμπ, ενός Ρεπουμπλικανού.
Η αγωγή αναφέρει ότι «η Google υπονομεύει τον ουσιαστικό ανταγωνισμό και έχει αποτρέψει την καινοτομία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, έχει λάβει υπερ-ανταγωνιστικά κέρδη για τον εαυτό της, έχει εμποδίσει την ελεύθερη αγορά να λειτουργήσει δίκαια για να υποστηρίξει τα συμφέροντα των διαφημιστών και των εκδοτών».
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε να αποφασίσουν οι ένορκοι για την υπόθεση, η οποία κατατέθηκε στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ για την ανατολική περιφέρεια της Βιρτζίνια.
Η αγωγή παραθέτει μια σειρά από προσπάθειες της Google να κυριαρχήσει στην αγορά της διαφήμισης, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι η εταιρεία διαθέτει τα «τεχνολογικά εργαλεία για να καταστείλει την απειλή». Η μήνυση αφορά στο header bidding, το οποίο ήταν ένας τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μπορούσαν να παρακάμψουν την Google για να υποβάλουν προσφορές για διαφημιστικό χώρο σε ιστότοπους.
Η καταγγελία των 149 σελίδων αναφέρει ότι η Google διπλασίασε τις προσπάθειές της μετά την αρχική επιτυχία του Project Poirot να χειραγωγήσει τις δαπάνες των διαφημιζομένων της για να μειώσει τον ανταγωνισμό από τα αντίπαλα διαφημιστικά κέντρα. Οι αντίπαλοι AppNexus/Xandr έχασαν το 31% των δαπανών των διαφημιστών του DV360, η Rubicon θα έχανε το 22%, η OpenX θα έχανε το 42% και η Pubmatic θα έχανε το 26%, αναφέρεται στην καταγγελία.