Η φαρμακοβιομηχανία Johnson & Johnson ανακοίνωσε σήμερα πως οι δοκιμές σε ανθρώπινο δείγμα του πειραματικού εμβολίου της κατά του κορωνοϊού θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο και πως θα είναι διαθέσιμο για την αδειοδότηση έκτακτης χρήσης του από τις αρχές του 2021.
Η J&J τόνισε επίσης πως δεσμεύεται για επενδύσεις άνω του 1 δισεκ. δολαρίων μαζί με την αμερικανική Αρχή Έρευνας και Ανάπτυξης Προηγμένης Βιοϊατρικής Έρευνας (Biomedical Advanced Research and Development Authority) για τη συγχρηματοδότηση της έρευνας για το εμβόλιο, επεκτείνοντας προηγούμενη συνεργασία τους.
Η επικρατούσα φόρμουλα για το εμβόλιο της J&J θα εισέλθει συγκεκριμένα στην Φάση 1 της κλινικής μελέτης έως τον Σεπτέμβριο του 2020, ανέφερε η εταιρεία, με τα κλινικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητά, αλλά και τις πιθανές παρενέργειές του να αναμένονται πριν τα τέλη του έτους.
Με την ανακοίνωση της είδησης, η μετοχή της J&J σημείωνε άνοδο 5% στις ηλεκτρονικές προσυνεδριακές συναλλαγές.
Η εταιρεία σημειώνει ακόμη ότι αυξάνει τις παραγωγικές της δυνατότητες στις ΗΠΑ με τη δημιουργία νέας παραγωγικής μονάδας στη χώρα και αύξηση δυναμικού παραγωγής στις υπάρχουσες μονάδες της σε άλλες χώρες, ώστε να έχει τη δυνατότητα να παράγει και να διανέμει το εμβόλιο – εάν αυτό αποδειχθεί λειτουργικό – με ταχείς ρυθμούς.
Πέραν της βασικής φόρμουλας που προκρίνεται, η εταιρεία διαθέτει ήδη δύο εναλλακτικές. Την ανάπτυξη των εμβολίων είχε ξεκινήσει από τον Ιανουάριο.
«Ο κόσμος αντιμετωπίζει μία έκτακτη κρίση δημόσιας υγείας και εμείς δεσμευόμαστε να κάνουμε το εμβόλιο Covid-19 διαθέσιμο και προσιτό παγκοσμίως όσο το δυνατόν γρηγορότερα» δήλωσε ο Alex Gorsky, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Johnson & Johnson.
«Έχουμε πολύ καλές ενδείξεις, ότι όχι μόνο μπορούμε να εξαρτηθούμε από αυτή τη φόρμουλα, αλλά και ότι θα είναι τελικά αποτελεσματική με βάση όλες τις πρώτες δοκιμές και τη μοντελοποίηση που έχουμε κάνει», δήλωσε o Gorsky τη Δευτέρα στο CNBC.
Επιπλέον, ο CEO της εταιρείας μίλησε για τη δημιουργία ενός εμβολίου όχι στη βάση του κέρδους, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει το κόστος του για τον καταναλωτή.