Πρωταγωνιστικό ρόλο αποκτούν η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα, μέσα από τα μεγάλα έργα τα οποία είτε προχωρούν, είτε σχεδιάζονται. Το ερχόμενο Φθινόπωρο θα δημοπρατηθούν ως έργα-ΣΔΙΤ δύο μεγάλα οδικά έργα που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη Μακεδονία, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Στα πλαίσια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ανακοίνωσης της αναβάθμισης των αξόνων Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Αμφίπολη-Δράμα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ σημείωσε πως αυτά τα έργα, αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία.
Το σχέδιο αυτό έχει δύο ξεκάθαρους, συγκεκριμένους στόχους. Ο ένας αφορά στην ανάπτυξη μιας και η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία γίνεται το επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με σύγχρονες υποδομές που να βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και ο δεύτερος είναι η καλύτερη καθημερινότητα. «Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μια μέρα στην άλλη, όμως οφείλουμε να δουλέψουμε για να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινή ζωή των πολιτών. Ιδίως σε τέτοια δύσκολη συγκυρία. Και αυτό κάνουμε. Θέλω εξαρχής να ξεκαθαρίσω κάτι. Το πιο εύκολο για μια κυβέρνηση, για έναν Υπουργό, είναι να εξαγγέλλει έργα. Στα λόγια. Χωρίς να υπάρχει τίποτα συγκεκριμένο από πίσω. Όμως δεν είναι αυτή η δική μας νοοτροπία» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Με την ολοκλήρωση των έργων θα έχουμε συντομότερα και ταχύτερα ταξίδια. Ενδεικτικά, εκτιμάται ότι η εξοικονόμηση χρόνου μπορεί να φτάσει τα 10’ για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και τα 30’ στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα ταξίδια γίνονται ασφαλέστερα. Η τυπική διατομή σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, η παράκαμψη αστικών και ημιαστικών περιοχών και η βελτίωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών των οδικών αξόνων, είναι δεδομένο ότι θα μειώσουν σημαντικά και τον αριθμό και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας οχημάτων για τους ιδιοκτήτες. Ο μικρότερος χρόνος ταξιδιού και τα καλύτερα λειτουργικά χαρακτηριστικά του δρόμου, σημαίνουν μείωση κατανάλωσης καυσίμων και μικρότερη φθορά του οχήματος. Με την κατασκευή των δρόμων θα επέλθει αύξηση της απασχόλησης. Σπουδαίο και για την οικονομία αλλά και για την κοινωνική μας συνοχή. Αύξηση τόσο σε τοπικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Από την άμεση, αλλά και από την έμμεση απασχόληση, κατά την περίοδο κατασκευής, που προβλέπεται να είναι τριετής και λειτουργίας των νέων τμημάτων των οδικών αξόνων.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ ανέφερε ότι με αυτά τα έργα ενισχύεται ο ρόλος της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. Τα έργα αυτά όπως είπε αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη Μακεδονία, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.
Τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αποτελεί το έργο-ορόσημο στη Θεσσαλονίκη και όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, δόθηκε η μόνη λύση που εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία και πως το έργο έχει μπει πλέον στην τελική ευθεία. «Δεσμευτήκαμε ότι θα κάνουμε Μετρό –και θα το κάνουμε» είπε εμφατικά. Από την άλλη, το Flyover θα λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ολοκληρώνεται η Α’ Φάση της Προεπιλογής και μέσα στο Μάιο θα ολοκληρωθεί η πρόσκληση της Β’ Φάσης του διαγωνισμού.
Ως προς τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι διπλασιάστηκαν σχεδόν τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, συνεργαζόμενοι με τα ΚΤΕΛ και με μία νέα διαδικασία με τα leasing. «Σκεφτείτε λοιπόν την πόλη σε λίγα χρόνια, με το Μετρό σε λειτουργία, πολύ περισσότερα, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους και το flyover στην κυκλοφορία. Μια άλλη πόλη, μια άλλη καθημερινότητα» ανέφερε ο υπουργός. Έκανε επίσης αναφορά στην αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία, τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, τα οδικά έργα Θέρμη-Γαλάτιστα και Μουδανιά-Ποτίδαια.
Τον Ιούνιο θα δημοπρατηθούν τα αντιπλημμυρικά στην περιοχή της Λαχαναγοράς και η αποχέτευση ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς. Τέλος έχουμε και το έργο-ΣΔΙΤ 17 νέων, σύγχρονων, βιοκλιματικών σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία και την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο. Οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.