Για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό και ο ΒΟΑΚ, αλλά και τις δημοσκοπήσεις και τη σύσταση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για τον κ. Νίκο Παππά, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο ραδιόφωνο Θέμα 104,6 FM και την εκπομπή «Μαζί δεν κάνουμε», με τον κ. Μπάμπη Κούτρα και τον κ. Νίκο Φελέκη.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι γίνεται μία καθημερινή διαχείριση κρίσης για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες. Σημείωσε ότι σήμερα υπάρχουν 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα σε σχέση με το Σεπτέμβριο, ότι κυκλοφορούν 1.250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 (αύξηση 50%), καθώς και ότι έρχονται επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Τόνισε επίσης ότι για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια γίνονται προσλήψεις οδηγών και τεχνικών, ενώ η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού, η οποία αφορά στην προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, είναι σε διαβούλευση. Αναφέρθηκε και στα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που έχουν ήδη ενισχύσει τις περιφερειακές γραμμές. Και υπενθύμισε ότι το Υπουργείο εξετάζει και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν ειδικά μηχανήματα καθαρισμού αέρα στους συρμούς του Μετρό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Γραμμή 4 του Μετρό: Τα πρώτα εργοτάξια
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό, καθώς προχθές η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών. Σημείωσε ότι πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό και ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά και φιλοπεριβαλλοντικά έργα στην Αττική, που θα αλλάξει την όψη της Αθήνας. Εξήγησε ότι θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στο άλσος Βεΐκου και στο Γουδή και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ξεκινήσουν εργασίες ακόμη και στις πλατείες Κολωνακίου και Εξαρχείων. Ανέφερε επίσης ότι συζητείται και η επέκταση της Γραμμής, το λεγόμενο «πέταλο», ώστε να φτάσει το Μετρό και στον Περισσό.
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το θέμα του σταθμού Βενιζέλου βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο θα συνεδριάσει για να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα όταν ανοίξουν και πάλι τα δικαστήρια.
Υπενθύμισε ότι ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο το 2023 και ξεκαθάρισε: «Να είστε σίγουροι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες, όπως έκανε ο Αλέξης Τσίπρας».
Ο ΒΟΑΚ πλέον παίρνει σάρκα και οστά
Με αφορμή την Παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης από τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης θα ενταχθούν όχι μόνο οδικά έργα (καθώς άλλωστε με την εξαίρεση του ΒΟΑΚ και του Ε65 τα κυριότερα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα έχουν ολοκληρωθεί), αλλά και έργα αντιπλημμυρικά και σιδηροδρομικά. Διευκρίνισε δε ότι εκτός από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο εντάσσονται έργα ώριμα τα οποία θα μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα, υπάρχουν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ 2021- 2027, το οποίο προσφέρει τεράστιες δυνατότητες.
Όσον αφορά στο ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι μέσα σε 17 μήνες έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες, που έπρεπε να είχαν γίνει τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια και μάλιστα χθες «βγήκε στον αέρα» η Β΄ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα Χερσόνησος – Νεάπολη, γεγονός που σημαίνει ότι ακολουθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και άρα θα υπάρχει ανάδοχος για το έργο μέχρι το τέλος του 2021, αρχές του 2022. Προανήγγειλε ότι σύντομα θα ανακοινωθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα συνολικά για τον ΒΟΑΚ. «Το έργο αυτό πλέον παίρνει σάρκα και οστά. Δεν είναι στα χαρτιά, όπως παλιά», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.