To πριμ αποδοτικότητας 15% στους δημοσίους υπαλλήλους, η Εθνική στρατηγική για τα ΑμεΑ, η αποδοτικότητα των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, η λήξη της προθεσμίας για επιστολική ψήφο και o εκσυγχρονισμός της Δικαιοσύνης, ήταν τα θέματα στα οποία αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισήγησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο .Για «πορεία αλλαγών με μεγαλύτερη ένταση ενόψει ευρωεκλογών» μίλησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθυμίζοντας ότι είναι το προ- τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο ενόψει των ευρωεκλογών όπου «θα κριθεί πόσο σταθερό είναι το πολιτικό σκηνικό ώστε να παραμείνει σε τροχιά προόδου».
Η εισήγηση του Πρωθυπουργού
– Με την ευκαιρία αυτή να πω ότι λειτουργεί η νέα έκδοση του e-katanalotis όπου συγκρίνοντας τιμές ανά σούπερ μάρκετ ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει την καλύτερη τιμή ανάμεσα σε 3.000 προϊόντα. Μόνο ωφελημένοι θα μπορούν να βγουν οι καταναλωτές καθώς η μεγαλύτερη διαφάνεια οδηγεί σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Μένουμε δίπλα στον πολίτη αναγνωρίζοντας ότι η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Πρέπει να θυμίζουμε τα σημαντικά βήματα που γίνονται στην άμυνα, στο μεταναστευτικό, στα μέτρα κατά της βίας, την οικονομία, τα μεγάλα έργα, την ψηφιοποίηση του δημοσίου. Χορηγοί μας είναι πάντα τα ρήματα ακούμε και προσπαθούμε. Λιγότερα λάθη και περισσότερη δουλειά μέχρι τις ευρωεκλογές.
– Έχουμε μια ευκαιρία και στο επόμενο διάστημα καθώς θα υπάρξει άλλο ένα υπουργικό συμβούλιο πριν τις ευρωεκλογές να εξηγήσουμε στους πολίτες τις περιπέτειες που μπορούν να φέρουν η αποχή και η επιπόλαια επιλογή. Στα λεφτόδεντρα που φυτρώνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα στον κήπο της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εμείς οφείλουμε να χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας και να δείξουμε την πραγματικότητα με την αύξηση των εισοδημάτων.
– Στις ευρωεκλογές θα κριθεί πόσο δυνατές θα είναι οι ελληνικές φωνές στην Ευρώπη αλλά και το πόσο σταθερό θα είναι το πολιτικό σκηνικό ώστε η Ελλάδα να μείνει σε τροχιά προόδου
– Ξεχωρίζω και το σχέδιο «Μια Ελλάδα για όλους» για τα ΑμεΑ
– Προχωράει παράλληλα η επιλογή νέων διοικήσεων στον δημόσιο τομέα
– Ειδικό μπόνους παραγωγικότητας που θα μπορούν να λαμβάνουν υπάλληλοι και τμήματα που πετυχαίνουν συγκεκριμένους στόχους. Στόχος να επιβραβεύουμε όσους δημοσίους υπαλλήλους πετυχαίνουν ή και ξεπερνούν τους στόχους που έχουμε θέσει
– Το νέο πλαίσιο περιορίζει τις αναβολές και αυξάνει τη λογοδοσία. Γίνεται ένα βήμα στην κατεύθυνση ενός πιο λειτουργικού κράτους
– Αύριο το σημαντικό νομοσχέδιο για τον δικαστικό χάρτη. Μια μεταρρύθμιση που καθυστέρησε εδώ και 150 χρόνια. Αυτή τη μεγάλη τομή προωθούμε ώστε να μειωθεί έως και κατά 30% ο χρόνος απονομής της δικαιοσύνης μέχρι το 2027. Τον ίδιο στόχο εξυπηρετεί και το νομοσχέδιο για το Συμβούλιο της Επικρατείας που εισάγει ο υπουργός Δικαιοσύνης
– Κεντρικός στόχος να βελτιώνεται η καθημερινή ζωή των πολιτών ώστε η χώρα μας σταδιακά να προσεγγίζει τα ευρωπαϊκά δεδομένα
Το νομοσχέδιο για το μπόνους παραγωγικότητας στο δημόσιο
Πρόκειται για το bonus παραγωγικότητας το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Το bonus θα ισχύει οριζοντίως στο δημόσιο και στόχος της ρύθμισης είναι να λειτουργήσει ως ένα επιπρόσθετο κίνητρο για την αύξηση της παραγωγικότητας του Δημοσίου, αλλά και για να μην αισθάνονται «ριγμένοι» όσοι υπάλληλοι προσπαθούν και αποδίδουν.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2023, κάθε υπουργείο καταρτίζει ετήσια σχέδια δράσης που υιοθετούνται από το υπουργικό συμβούλιο και αντικατοπτρίζουν τις κυβερνητικές προτεραιότητας. Τα σχέδια ενσωματώνονται υποχρεωτικά στη στοχοθεσία των προϊσταμένων κάθε οργανικής μονάδας στο Δημόσιο, ενώ με βάση τον νόμο η επίτευξη στόχων συμμετέχει σε ποσοστό 50% στη βαθμολογία των αξιολογούμενων προϊσταμένων.
Οι στόχοι
Στην αρχή κάθε έτους, θα καθορίζονται οι επιλέξιμοι προς ανταμοιβή στόχοι από το σύνολο των στόχων που θα έχουν τεθεί καθώς και οι αρμόδιες οργανικές μονάδες για την υλοποίησή τους και συγκεκριμένοι δείκτες μέτρησης απόδοσης (key performance indicators – KPIs) για κάθε στόχο. Η εν λόγω διαδικασία παραπέμπει ευθέως σε συστήματα ανταμοιβής εργαζόμενων που ισχύουν και εφαρμόζονται στον ιδιωτικό τομέα.
Αφού ολοκληρωθεί το έτος, θα υπολογίζεται το ποσό ανταμοιβής που αντιστοιχεί σε κάθε φορέα, ανάλογα με τον αριθμό των στόχων που επιτευχθήκαν.
Στη συνέχεια θα καθορίζονται οι δικαιούχοι υπάλληλοι που εργάστηκαν για την επίτευξη των στόχων από τους Προϊσταμένους τους. Το 40% του διαθέσιμου ποσού ανταμοιβής θα κατανέμεται ισομερώς στους υπαλλήλους αυτούς ενώ το 60% θα κατανέμεται με απόφαση του προϊσταμένου κατά τρόπο μη οριζόντιο αλλά σε συνάρτηση με την προσφορά κάθε υπαλλήλου. Αυτό πρακτικά σημαίνει και την αναβάθμιση των ρόλων του προϊσταμένων, στους οποίους δίνονται ουσιαστικά εφόδια και πόροι, προκειμένου να μετεξελιχθούν σε κανονικούς managers των οργανικών τους μονάδων, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες του ΥΠΕΣ, όπως το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης που προαναφέρθηκε.
Προβλέπεται κατώτατο όριο ανταμοιβής ανά υπάλληλο που λαμβάνει το bonus (άρα δεν θα γίνεται να επιμερίζεται το bonus σε όλους τους υπαλλήλους του τμήματος και έτσι να παίρνει επιδοματική μορφή) και ανώτατο όριο, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 15% του ετήσιου βασικού μισθού κάθε υπαλλήλου, ανά έτος. Ο βασικός μισθός αναφέρεται στις απολαβές βάσει του μισθολογίου, εξαιρουμένων τυχόν επιδομάτων και υπερωριών.
Για τους υπαλλήλους που δεν λαμβάνουν το bonus παραγωγικότητας, θα προβλέπεται η δυνατότητα μη χρηματικών ανταμοιβών (π.χ. κάποιες επιπλέον ημέρες άδειας με πλήρεις αποδοχές, δυνατότητα και προτεραιοποίηση συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα κ.ο.κ.).