Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΡΤ και όσον αφορά στα σχολικά είδη, αυτά αναμένεται να συμπεριληφθούν στη διάταξη για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ωστόσο το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται να ενεργοποιήσει και το «Καλάθι Σχολικών», που θα περιλαμβάνει:
- Τσάντες/κασετίνες
- Τετράδια
- Μολύβια, στιλό, γόμες, ξύστρες, μαρκαδόρους
- Ενδεχομένως και γεωμετρικά όργανα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Ανάπτυξης, το «Καλάθι Σχολικών» αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου και να διαρκέσει μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου. Εκτός από τα σούπερ μάρκετ, θα είναι διαθέσιμο και σε αλυσίδες παιχνιδιών και ειδών τεχνολογίας, που πωλούν και σχολικά, ενώ θα μπορούν να συμμετάσχουν προαιρετικά όλα τα βιβλιοπωλεία, εφόσον το επιθυμούν.
Με «Καλάθι του Νοικοκυριού» ζητούν από τα σούπερ μάρκετ να ρίξουν τις τιμές
Εν τω μεταξύ, την ένταξη ενός επώνυμου προϊόντος ανά κατηγορία στο «καλάθι του νοικοκυριού», προσιτές τιμές σχολικών ειδών και δεύτερο σημείο στο χώρο των μεγάλων σούπερ μάρκετ όπου θα προβάλλονται προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού», ζήτησε απ’ τους εκπροσώπους των Σούπερ Μάρκετ με τους οποίους συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης συμμετείχαν πέραν του Υπουργού, ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, συμμετείχε ο Πρόεδρος της νεοσυσταθείσας Ένωσης Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), ο ΓΓ της Ένωσης κ. Κώστας Μαυροειδής (Γαλαξίας), το μέλος του ΔΣ, κ. Λάμπρος Παπακοσμάς (Σκλαβενίτης) και ο Γενικός Διευθυντής κ. Απόστολος Πεταλάς.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης για στήριξη των καταναλωτών στο περιβάλλον των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων ζητήθηκε από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ:
- Να περιληφθεί στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία, εφ’ όσον διαθέτει προϊόν στην εν λόγω κατηγορία.
- Να καθιερωθεί 2ο σημείο πώλησης ιδιαίτερης προβολής για τα προϊόντα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» σε καταστήματα σούπερ μάρκετ όπου είναι χωροταξικά εφικτό.
Επίσης στη συνάντηση εκφράστηκε η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης να επικοινωνεί τόσο μέσω τόσο της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis όσο και με άλλους τρόπους τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές θα ανακοινώσουν μόνιμη μείωση, μεγαλύτερη από 5% στους επίσημους τιμοκαταλόγους τους, μέχρι τέλος του 2023.