Στον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και στην χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στη Βουλή.
Απαντώντας ο κ. Καραμανλής σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για τον ΒΟΑΚ διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης. «Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά –και γίνεται επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής. Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα» σημείωσε.
Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής «το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατομμύρια τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο». Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Αναφερόμενος στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο. Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε δε ότι «πήραμε ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά» και υπογράμμισε ότι ο δρόμος Κορίνθου – Πάτρας, μήκους 120 χιλιομέτρων, κόστισε από άποψη μελετών / ερευνών κ.λπ. 15 εκατομμύρια ευρώ κι έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να επιτευχθεί η ωρίμανσή του, ενώ αντίστοιχα στο ΒΟΑΚ, έναν δρόμο 310 χιλιομέτρων, όλες οι μελέτες κόστισαν 2,5 εκατομμύρια και η ωρίμανση του έργου έγινε μόνο σε 20 μήνες».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων.