Πριμ ολοκλήρωσης εργασιών, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα ανέλθει σε 5% επί του ανεκτέλεστου υπολοίπου κάθε σύμβασης, θεσμοθετεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως ένα επιπλέον κίνητρο για να προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις τα δημόσια έργα.
Οι παρεμβάσεις που θα θεσμοθετήσει άμεσα το υπουργέιο ανακοινώθηκαν σήμερα μετά από την τελευταία συνάντηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη με εκπροσώπους των εργοληπτών. Ζητούμενο των συναντήσεων ήταν να υπάρξει μια φόρμουλα που θα επιτρέψει την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και την υλοποίηση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Τελικά συμφωνήθηκαν παρεμβάσεις σε πέντε άξονες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των ραγδαίων ανατιμήσεων των υλικών που προκαλεί η ενεργειακή κρίση, και ειδικά μετά από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Οι πέντε παρεμβάσεις
Μια σημαντική παρέμβαση αφορά την επιμήκυνση των προθεσμιών ολοκλήρωσης των εργασιών κατά έξι μήνες. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες η επιμήκυνση θα είναι δεσμευτική και δεν θα εξαρτάται από τον φορέα υλοποίησης του έργου. Εκτιμάται ότι με αυτή την ρύθμιση θα αποφευχθούν δικαστικές προσφυγές και διεκδικήσεις από τις εταιρείες για την αδυναμία τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων των έργων.
Ειδικά για το πριμ, στην ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται ότι «θα δίνεται μόνο σε ολοκληρωμένα και χωρίς καθυστερήσεις έργα». Σύμφωνα με πληροφορίες το ύψος του bonus Θα καθοριστεί στο 5% επί του ανεκτέλεστου υπολοίπου κάθε σύμβασης, σύμφωνα με τα ισχύοντα χρονοδιαγράμματα κατά τον χρόνο εκτέλεσης.
Στις παρεμβάσεις που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνεται η ταχύτερη έκδοση των συντελεστών αναθεώρησης για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 εντός του μήνα, ενώ θα θεσμοθετηθεί ακόμη η τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο. Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα τιμολόγηση θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου 2022.