Kατά 40% μέσα σε ένα χρόνο υποχώρησαν τα κέρδη της Burberry, εν μέσω μιας ευρύτερης επιβράδυνσης της ζήτησης για είδη πολυτελείας που έχει οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων στην Ασία και την Αμερική.
Η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας υψηλών προδιαγραφών ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων ύψους 383 εκατ. στερλινών για το έτος έως τις 30 Μαρτίου στα προκαταρκτικά της αποτελέσματα την Τετάρτη, μειωμένα κατά 40% σε σχέση με τα 634 εκατ. στερλίνες των προηγούμενων 12 μηνών.
Αφού οι διεθνείς πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο βρετανικός οίκος αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, επισημαίνει ο Guardian, με την εταιρεία να υπόσχεται να εξισορροπήσει τις επενδύσεις σε τομείς που απευθύνονται στους καταναλωτές με πειθαρχημένο έλεγχο του κόστους.
Τα τελευταία στοιχεία έρχονται αφού η εταιρεία εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη της τον Ιανουάριο, προβλέποντας λειτουργικά κέρδη μεταξύ 410 και 460 εκατ. λιρών για το έτος, κατηγορώντας την κρίση του κόστους ζωής και τα υψηλότερα επιτόκια για την πτώση. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 418 εκατ. στερλίνες στα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχώρησε κατά 3% στις πρώτες συναλλαγές, προτού ανακάμψει εν μέρει και υποχωρήσει κατά 1,5%. Οι μετοχές είναι 53% χαμηλότερες από πέρυσι τέτοια εποχή.
Οι συνολικές πωλήσεις για το έτος μειώθηκαν κατά 1% σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες, αλλά το δεύτερο εξάμηνο του έτους παρουσίασε ιδιαίτερα υποτονικές πωλήσεις, μειωμένες κατά 8% σε ετήσια βάση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στην Αμερική, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% το δεύτερο εξάμηνο του έτους και κατά 12% στο σύνολο του έτους.
Στην Ασία και τον Ειρηνικό οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% στο σύνολο του έτους, αλλά υποχώρησαν το δεύτερο εξάμηνο του έτους κατά 7%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό οφείλεται στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τον Guardian, την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, η έτερη βρετανική μάρκα πολυτελείας της Burberry, η Mulberry, ανακοίνωσε μείωση των πωλήσεων κατά 4%, ενώ κατηγόρησε την επιβράδυνση των δαπανών πολυτελείας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ασία.