Oι οίκοι ειδών πολυτελείας «λυγίζουν» υπό το βάρος της καταναλωτικής αβεβαιότητας στην Κίνα, η οποία ανέκαθεν στήριζε τις πωλήσεις στον κλάδο. Την ίδια στιγμή η επιπλέον επιβάρυνση για μερικές από τις κορυφαίες μάρκες πολυτελείας διεθνώς αποτελεί η νέα πολιτική του Πεκίνου, που στοχεύει να καταπνίξει τις συνήθειες επίδειξης πλούτου.
Ειδικότερα, ο οίκος LVMH, που κρατά τα σκήπτρα στον διεθνή κλάδο της πολυτέλειας, είδε σύμφωνα με το BBC πτώση των πωλήσεων το β΄τρίμηνο κατά 14% στην Ασία, έπειτα από συρρίκνωση 6% το α’ τρίμηνο κυρίως λόγω της Κίνας. Κάτι βέβαια που πρόκειται για πρόβλημα σε ολόκληρο τον σχετικό τομέα, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές περιορίζουν τις ακριβές αγορές, ενώ χάρη στα νέα μέτρα της κυβέρνησης κλείνουν πολλοί λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακριβώς επειδή επιδίδονταν σε επίδειξη πλούτου.
Συνολικά, η αύξηση των εσόδων της LVMH επιβραδύνθηκε στο 1% το β’ τρίμηνο, όμως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Bernard Arnault, παρέμεινε συγκρατημένα αισιόδοξος: «Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου αντικατοπτρίζουν την αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα της LVMH…σε ένα κλίμα οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας». «Παραμένοντας σε εγρήγορση σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος προσεγγίζει το δεύτερο εξάμηνο του έτους με αυτοπεποίθηση», δήλωσε σε επενδυτές.
Η Richemont, στην οποία ανήκει η Cartier, είχε πτώση 27% στις πωλήσεις της στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο το β΄τρίμηνο. Τέλος, ο γερμανικός γίγαντας της μόδας, Hugo Boss, υποβάθμισε τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις του 2024, επικαλούμενος ασθενή καταναλωτική ζήτηση σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι η κινεζική οικονομία προσπαθεί ακόμα να ανακάμψει από την ύφεση της πανδημίας, καθώς τόσο η ανάπτυξη του δεύτερου τριμήνου όσο και τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις του Ιουνίου ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών. Εν μέσω αβεβαιότητας και αλλαγής των καταναλωτικών τάσεων, οι κινεζικές αρχές προσπαθούν να καταστείλουν το φαινόμενο της υπερφίαλης επίδειξης πλούτου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν διαγραφεί ήδη πολλοί δημοφιλείς λογαριασμοί, με τις κινεζικές αρχές να κάνουν λόγο για απαγόρευση «χυδαίου» και σκόπιμα επιδεικτικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο.