Σαρωτικές αλλαγές έρχονται με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης. Στην κορυφή των στόχων είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως επίσης η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ παράλληλα θα μειωθεί η επιβάρυνση που δέχεται το φυσικό περιβάλλον και η ατμόσφαιρα.
Για τον σκοπό αυτό θα δοθούν κίνητρα για την χρήση μοτοσυκλετών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται, επίσης, τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.
«Πιστεύουμε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα ψηφιστεί τον Ιανουάριο, έχουμε ολοκληρώσει τη διαβούλευση με τα υπουργεία», δήλωσε την Δευτέρα ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος εξήγησε τις καινοτομίες του νέου ΚΟΚ μεταξύ των οποίων οι ποινές στον οδηγό και όχι στο ΙΧ και η νομιμοποίηση για τη διήθηση των μηχανών ανάμεσα στα οχήματα. «Παράλληλα μειώνουμε το όριο ταχυτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ., όχι όμως στους κεντρικούς δρόμους και εκεί που γίνεται ταχεία κυκλοφορία», υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Ειδικά για τις εθνικές οδούς και τα όρια ταχύτητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι «προσαρμόζονται βάσει των ορίων που θα θέσει η τροχαία».
Όσον αφορά, δε, τις μηχανές είπε «νομιμοποιούμε τη διήθιση όχι τις σφήνες με ζιγκ ζαγκ. Τη διήθιση την επιτρέπουμε μέχρι τα 25 χλμ.» ξεκαθάρισε.