Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με τους αναθεωρημένους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με στόχο την κατάργηση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η Κομισιόν θα δημοσιεύσει επίσης έκθεση έως το τέλος του 2025, και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια, για την αξιολόγηση της προόδου προς την οδική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.
Η έκθεση θα καλύπτει τον αντίκτυπο στους καταναλωτές και την απασχόληση, την πρόοδο στην ενεργειακή απόδοση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, καθώς και πληροφορίες για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων.
Επίσης άλλα μέτρα που προβλέπονται από τον κανονισμό περιλαμβάνουν οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης οι κατασκευαστές που είναι υπεύθυνοι για μικρούς όγκους παραγωγής σε ένα ημερολογιακό έτος (1.000 έως 10.000 νέα αυτοκίνητα ή 1.000 έως 22.000 νέα φορτηγά) μπορεί να χορηγηθεί παρέκκλιση μέχρι το τέλος του 2035 (όσοι είναι υπεύθυνοι για λιγότερες από 1.000 ταξινομήσεις νέων οχημάτων ετησίως εξακολουθούν να εξαιρούνται ). Επίσης, οι ισχύοντες κανόνες για τα όρια στην οικονομία καυσίμου και στις εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αναθεωρηθούν έως τα τέλη του 2024.
Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να «αρχίσει η διαδικασία διαμόρφωσης νομοθετικής πρότασης το 2025 για τη δημιουργία ”Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης” για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως επεσήμανε ο Κανφέν.
Η δημιουργία του ταμείου αυτού είχε ζητηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου υπάρξει εγγύηση για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του κοινωνικού και του οικονομικού κόστους» της μετάβασης στην «κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές».