Αρνητική εικόνα εμφανίζουν στο πρώτο 10μηνο φέτος τα οικονομικά μεγέθη των κλάδων ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, γεγονός που, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), αποδίδεται στα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόζονται για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού.
Οπως σημειώνεται δε στη σχετική ανακοίνωση, στο διάστημα αυτό περιλαμβάνονται οι επιπτώσεις μόνο από το πρώτο lockdown στην Ελλάδα και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησε στο πρώτο δεκάμηνο φέτος στα 1,26 δισ. ευρώ, έναντι των 1,6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, στο πρώτο δεκάμηνο φέτος, καταγράφηκε μείωση πωλήσεων χονδρικής στην εγχώρια αγορά κατά 30%, πτώση λιανικών πωλήσεων κατά 17%, περιορισμός εξαγωγών κατά 23% και συρρίκνωση εισαγωγών κατά 19%.
Μεγάλο το πλήγμα στα ελληνικά brands
«Το μεγαλύτερο πλήγμα στις εξαγωγές δέχθηκαν τα ελληνικά brands, ενώ η μείωση των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων private label κινήθηκε σε μικρότερο ποσοστό», υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.
Το δεύτερο lockdown, που ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου, αναμένεται ότι θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κακή πορεία του 2020.
Παρά τη σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και την έναρξη λειτουργίας του click away από τα μέσα Δεκεμβρίου, ο τζίρος των επιχειρήσεων ένδυσης στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ 20% και 30% της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
«Συνολικά, η πτώση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης για το 2020 εκτιμάται ότι θα κινηθεί μεταξύ 30% και 40%», σημειώνει ο ΣΕΠΕΕ.