Όλη η συζήτηση για χαλάρωση των μέτρων σε μεγάλο βαθμό εκκινεί από την κοινή παραδοχή ότι το φετινό lockdown δεν εφαρμόστηκε ούτε κατά προσέγγιση, όπως το περσινό, κάτι που αποδεικνύουν και οι αριθμοί.
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε έρευνα που προΐσταται ο Γιώργος Γιαννής, παρουσιάζει στοιχεία που δείχνουν με ξεκάθαρο τρόπο ότι, ενώ στο πρώτο lockdown η κυκλοφορία με το αυτοκίνητο μειώθηκε σε σχέση με την κανονική περίοδο πριν από την πανδημία κατά 70%, στο δεύτερο lockdown είχαμε αύξηση στην κυκλοφορία με το αυτοκίνητο κατά 110%.
Κυκλοφορία αυτοκινήτων
Πρώτο lockdown: -70% σε σχέση με την περίοδο πριν το lockdown
Δεύτερο lockdown: +110% σε σχέση με το πρώτο lockdown
Κυκλοφορία πεζών
Πρώτο lockdown: -68% σε σχέση με την περίοδο πριν το πρώτο lockdown
Δεύτερο lockdown: +98% σε σχέση με το πρώτο lockdown