Αισιόδοξα είναι τα σημάδια για την πολύμηνη κρίση στην αγορά των μικρο-τσιπς (ημιαγωγοί), καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών παγκοσμίως, η Daimler Truck Holding του γερμανικού ομίλου Mercedes, διαπιστώνει αισθητή βελτίωση της κατάστασης.
Έπειτα από μήνες ελλείψεων, οι οποίες είχαν προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στους ρυθμούς παραγωγής, η ροή των ανεκτέλεστων παραγγελιών «κρατάει» σε συνεχή λειτουργία τα εργοστάσια, παρότι η παγκόσμια οικονομία παρουσιάζει ενδείξεις επιβράδυνσης.
«Η κατάσταση είναι καλύτερη, όχι τέλεια, αλλά καλύτερη από πέρυσι» δηλώνει ο Karin Radstrom, επικεφαλής του κλάδου φορτηγών της Mercedes. «Δεν θέλω να πανηγυρίσω πρόωρα, εξακολουθούμε να παρακολουθούμε την κατάσταση εκ του σύνεγγυς» προσθέτει, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg.
Την ίδια ώρα, τα εργοστάσια στην νοτιοανατολική Ασία -βασική περιοχή για την παραγωγή ημιαγωγών- αδυνατούσαν (για διάφορους λόγους) να ακολουθήσουν τον ρυθμό παραγγελιών, πυροδοτώντας πολλαπλά προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όμως, αυτή η κατάσταση φαίνεται ότι σιγά – σιγά αντιστρέφεται. Τα ασιατικά εργοστάσια έχουν αυξήσει την παραγωγή ημιαγωγών, οι οποίοι πλέον φθάνουν με σαφώς μεγαλύτερη συνέπεια στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης.
Οι τελευταίες, επομένως, έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν ρυθμούς και να εκτελέσουν τις συσσωρευμένες παραγγελίες. Γι’ αυτό τον λόγο, κιόλας, προς ώρας δεν υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης στον τομέα κατασκευής φορτηγών.
«Υπάρχει ακόμη πολύ – πολύ υψηλή ζήτηση σε σχέση με την προσφορά» διαβεβαιώνει ο Radstrom. Παρά τις προκλήσεις στην οικονομία, «δεν βλέπουμε πτώση της ζήτησης. Βέβαια, αυτό μπορεί να αλλάξει γρήγορα» καταλήγει, χαρακτηριστικά.