Επιτυχημένη θεωρείται η πρώτη ημέρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Ιδιαίτερα ενθαρρυντική κρίνεται απ’ τον κόσμο της αγοράς η κίνηση κατά την χθεσινή πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου.
Ο τζίρος που έκανε η Αγορά ήταν καλός ενώ παράλληλα σε γενικές γραμμές τηρήθηκαν τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα, δεν υπήρξαν φαινόμενα συνωστισμού, ενώ λίγες ήταν οι περιπτώσεις όπου σχηματίστηκαν ουρές έξω από καταστήματα.
Την τιμητική τους είχαν χθες κυρίως τα καταστήματα ένδυσης. Ωστόσο, σημαντική κίνηση κατεγράφη χθες και σε γνωστές αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών παρά το γεγονός ότι σε ένα μεγάλο βαθμό είχαν καταφέρει τον τρόπο να δουλεύουν σε ικανοποιητικό βαθμό μέσω του ψηφιακού καναλιού πώλησης.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας ανέφερε: «Μέσα στα καταστήματα, απ’ το μικρότερο στο μεγαλύτερο, τα μέτρα τηρούνται με ευλάβεια γιατί όλοι ξέρουν ότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος για πισωγύρισμα. Και σε αυτό, είδαμε την πρώτη μέρα, ότι και οι καταναλωτές είναι σύμμαχοι μας. Είναι απαραίτητο αυτή η πειθαρχία να συνεχιστεί».
Σύμφωνα με τον ίδιο ο άσχημος καιρός δεν βοήθησε χθες τον εμπορικό κόσμο σε πολλές πόλεις της επαρχίας, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα.
«Γενικά ξεκινήσαμε δειλά. Οι μικρές ουρές που υπήρξαν χθες αφορούσαν κυρίως κάποια μεγάλα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας και αυτά λόγω των αυστηρότερων μέτρων προστασίας. Αυτό όμως ίσως είναι και καλό ποντάροντας στο να υπάρχει διάρκεια, να μοιραστεί ο κόσμος δηλαδή. Εξάλλου για πρώτη φορά στα χρονικά έχουμε φθάσει στην περίοδο των εκπτώσεων και υπάρχει επάρκεια στην αγορά. Οπότε δεν χρειάζεται να σπεύσουν όλοι οι καταναλωτές να ψωνίσουν τις πρώτες μέρες με το σκεπτικό ότι δεν θα βρουν αυτό που ψάχνουν αργότερα», ανέφερε ο Γιώργος Καρανίκας.
«Το στοίχημα είναι να επανέρχεται σιγά σιγά η κανονικότητα στην αγορά. Και για το λιανεμπόριο η επαναφορά της εστίασης θα είναι ένα σημαντικό βήμα, αφού ο κόσμος συνήθως θέλει να συνδυάζει τη βόλτα του στα μαγαζιά με φαγητό, καφέ κοκ», πρόσθεσε ο Γιώργος Καρανίκας.
Ακόμα, ικανοποίηση επικρατεί επίσης και στα εμπορικά κέντρα μετά την πρώτη μέρα λειτουργίας. Φαινόμενα συνωστισμού αποφεύχθηκαν, η κατάσταση ήταν ελεγχόμενη ενώ τα καταστήματα εντός έκαναν έναν καλό τζίρο δεδομένων των συνθηκών, εξηγούσαν στελέχη μεγάλων malls της πρωτεύουσας.
Η μάχη των εκπτώσεων πάντως ξεκίνησε με γενναίες προσφορές αφού μέλημα των επαγγελματιών είναι να ξεστοκάρουν και να λάβουν απαραίτητη ρευστότητα με δεδομένο ότι σημαντικά τμήματα.
Στόχος είναι η άντληση τουλάχιστον 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα περίπου 5 δισ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της περυσινής εκπτωτικής περιόδου δεδομένων του περιορισμού στις μετακινήσεις και της εισόδου στα καταστήματα, και της αμυντικής στάσης που τηρούν οι περισσότεροι καταναλωτές λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας.
Τα καταστήματα μπορούν να υποδέχονται έναν πελάτη ανά 25 τ.μ. κύριου χώρου. Οι καταναλωτές έχουν πλέον δύο ώρες περιθώριο απ’ τη στιγμή που θα λάβουν έγκριση μετακίνησης απ’ το 13033 όπου θα έχουν στείλει SMS με κωδικό 2 ή απ’ την ώρα που θα γράψουν οι ίδιοι στο έντυπο μετακίνησης.