«Ο Ευάγγελος Μαρινάκης παραμένει ενεργός τόσο στις ναυτιλιακές αγορές όσο και σε δραστηριότητες εκτός της ναυτιλιακής σφαίρας, όπως ο αθλητισμός, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η φιλανθρωπία.
Σημεία κατατεθέν της δραστηριότητάς του τους τελευταίους μήνες συμπεριλαμβάνουν μια δυναμική είσοδο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), την ενίσχυση του στόλου των τάνκερς τύπου VLCC του ομίλου της Capital και τη συγχώνευση του στόλου των τάνκερς της Capital Product Partners που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq».
Αυτό αναφέρει η Lloyd’s, στην ανακοίνωση της για την κατάταξη του έλληνα εφοπλιστή στην 59η θέση της λίστας Power 100 που συντάσσει κάθε χρόνο με τις ισχυρότερες προσωπικότητες παγκοσίμως στο χώρο της ναυτιλίας.
«Ο Ευάγγελος Μαρινάκης παραμένει ένας από τους πιο δραστήριους παίκτες σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας. Η Capital Group με έδρα την Ελλάδα βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και ο στόλος της πρόκειται να ενισχυθεί περαιτέρω μέχρι το 2020» σημειώνει μεταξύ άλλων.
Ο κ. Μαρινάκης βρίσκεται αδιάκοπα κάθε χρόνο στη λίστα Top 100 της Lloyd’s από το 2010.
Το κείμενο της Lloyd’s, του πλέον αξιόπιστου και ανγνωρισμένου οργανισμού στην παγκόσμια ναυτιλία, για τον κ. Μαρινάκη έχει ως εξής:
«Σε σχέση με την προηγούμενη λίστα Top 100 της Lloyd’s, ο εφοπλιστής έχει κάνει την πιο δυναμική είσοδο στον τομέα της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εδώ και πολλά χρόνια.
Το νεοσύστατο Capital Gas παρήγγειλε στη Hyundai Heavy Industries τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), χωρητικότητας 174.000 cu. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους περίπου 750 εκατομμυρίων δολαρίων και οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 2020 με option επέκτασης της παραγγελίας.
Επίσης, για το 2020 προγραμματίζεται η παραλαβή από τη Samsung Heavy Industries τεσσάρων νέων VLCC εξοπλισμένα με σύστημα scrubber. Η κατασκευή των τεσσάρων πλοίων χρηματοδοτήθηκε με χρηματοδοτική μίσθωση, ύψους περίπου 210 εκατομμυρίων δολαρίων από τις κινεζικές εταιρείες CMB Financial και την ICBC Leasing σε μία από τις πρώτες τέτοιες συναλλαγές για δεξαμενόπλοια τύπου VLCC.
Ο κ. Μαρινάκης θεωρεί μεγάλα δεξαμενόπλοια στρατηγικό τομέα επένδυσης. Διαθέτει ήδη έξι VLCC, τέσσερα από τα οποία έχουν κλείσει παραγγελίες με ελκυστικούς ναύλους για διάστημα πέντε έως επτά ετών για μεταφορές από το Ιράκ και με τη ναυτιλιακή εταιρεία Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading που εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στον εμπορικό τομέα, η Capital το 2018 έχει κατορθώσει επιτυχώς να κλείσει συμφωνίες για ναύλωση δεξαμενόπλοιων επί 20 χρόνια με τις Total, Shell, Repsol και Petrobras.
Ο πλοιοκτήτης έχει παραγγείλει επίσης και δύο δεξαμενόπλοια aframax με σύστημα scrubber στην Daehan Shipbuilding, με χρόνο παράδοσης τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020.
Εδώ και πολύ καιρό δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή χρηματιστηριακή αγορά μέσω της Capital Product Partners, μια master limited partnership εταιρία που έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε ένα πλοιοκτήτη με διαφοροποιημένες δραστηριότητες στη ναυτιλιακή αγορά.
Τον Νοέμβριο, η Capital Product Partners προέβη σε συμφωνία για το διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και τη συγχώνευση με την DSS Holdings σε μία συναλλαγή αξίας 1,65 δισ. δολαρίων. Οι μεριδιούχοι του κεφαλαιουχικού προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του κ. Μαρινάκη, θα κατέχουν περίπου το 33% της νεοσυσταθείσας Diamond S Shipping, η οποία θα διαθέτει στόλο 68 δεξαμενόπλοιων.
Ο κ. Μαρινάκης αναμένεται να ελέγξει ένα μερίδιο περίπου 5% στη νέα εταιρεία και η Capital Ship Management θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τεχνικά τα 25 δεξαμενόπλοια που συνεισέφερε η Capital Partners.
Η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Products θα παραμείνει με ένα στόλο δέκα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα πλοίο ξηρού φορτίου. Η εταιρεία προτίθεται να συνεχίσει να είναι εισηγμένη και να ανοικοδομήσει το στόλο της μέσω εξαγορών πλοίων διάφορων τύπων.
Στην Ελλάδα, ο κ. Μαρινάκης είναι γνωστή προσωπικότητα -όχι μόνο επειδή είναι ιδιοκτήτης του εμβληματικού ποδοσφαιρικού συλλόγου του Πειραιά, του Ολυμπιακού, αλλά και επειδή ελέγχει έναν από τους σημαντικότερους ομίλους μέσων μαζικής ενημέρωσης καθώς και για ένα ευρύ φάσμα φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων, υποστηρίζοντας συχνά ιδρύματα για τα παιδιά, τους πρόσφυγες και τον πολιτισμό».