Να βάλει προσωρινό «λουκέτο» σ’ ένα τμήμα του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ευρώπης αναγκάστηκε η Shell Plc, σε μια κίνηση που αναμένεται να περιορίσει την ήδη «σφιχτή» παραγωγή του ντίζελ.
Η απόφαση ελήφθη κατόπιν διαρροής αερίου στο εργοστάσιο του Ρότερνταμ. Παρότι το διυλιστήριο συνεχίζει να λειτουργεί, ένα μέρος της παραγωγής έχει «παγώσει», επηρεάζοντας κυρίως το ντίζελ και τα αεροπορικά καύσιμα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Wood Mackenzi, η παραγωγή που πλήττεται αφορά 25.000 βαρέλια ημερησίως.
Η ευρωπαϊκή αγορά ντίζελ βρίσκεται ήδη σε μια κρίσιμη συγκυρία, καθώς η προσφορά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, μετά την επιβολή των κυρώσεων στη Ρωσία, η οποία μέχρι και πέρυσι ήταν η Νο.1 προμηθευτής της ηπείρου.
Ο θερμός καιρός το καλοκαίρι, επίσης, συνέβαλε δυσμενώς στην παραγωγή, με αποτέλεσμα τα αποθέματα στην περιοχή να βρίσκονται σε επίπεδα χαμηλότερα του συνηθισμένου.
Αυτήν την στιγμή, η διαφορά μεταξύ του ντίζελ και του πετρελαίου Brent ξεπερνά τα 33 δολάρια ανά βαρέλι, δίνοντας συνέχεια στο μεγάλο ανοδικό σερί, το οποίο κρατάει αρκετούς μήνες.
Κι όλα αυτά, ενώ η τιμή του Brent «φιγουράρει» στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Νοέμβριο, καθώς κινείται πέριξ των 95 δολαρίων/βαρέλι.