Τον Μάρτιο του 2022 η McDonald’s πήρε την απόφαση να διακόψει τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία.
Ο αμερικανικός κολοσσός fast food πούλησε πάνω από 800 εστιατόρια που λειτουργούσε στη χώρα στον ρώσο επιχειρηματία Alexander Govor έναντι ενός άγνωστου ποσού.
Κάπως έτσι —τον Ιούνιο του ίδιου έτους— γεννήθηκε το «Vkusno & tochka», το οποίο μεταφράζεται ως «Νόστιμο, αυτό είναι». Ο Govor είχε δηλώσει τότε στο Reuters ότι τα εστιατόρια άνοιξαν νωρίτερα από το αναμενόμενο και ήλπιζε να ξεπεράσουν τα 900 μέχρι το τέλος του 2022.
Τον Ιούλιο η ρωσική εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με μια νέα πρόκληση… την έλλειψη πατάτας λόγω των εμπλοκών στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις γεωπολιτικές εντάσεις.
«Όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί πατάτας, αρνήθηκαν να παραδώσουν αυτό το προϊόν στη Ρωσία»
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oleg Paroev είχε δηλώσει ότι οι διεθνείς προμηθευτές πατάτας δεν ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν με την εταιρεία τους.
«Αυτό που συνέβη είναι ότι λόγω των γνωστών γεγονότων πολλές ξένες εταιρείες, θα έλεγα ακόμη και όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί πατάτας, αρνήθηκαν να παραδώσουν αυτό το προϊόν στη Ρωσία», είχε δηλώσει στο Reuters.
Ο Paroev πρόσθεσε ότι πέντε ή έξι μεγάλοι παραγωγοί τηγανητών πατατών έχουν την έδρα τους σε χώρες μη φιλικές προς τη Ρωσία, γι’ αυτό και η προμήθεια προς τη χώρα έχει περιοριστεί.
Βέβαια αυτό δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα τότε, καθώς η ρωσική εταιρεία είχε ανακοινώσει πως αναγκαστικά έπρεπε να διακόψει την παροχή τηγανιτών πατατών καθώς μια κακή συγκομιδή το 2021, οδήγησε στην έλλειψη ενός συγκεκριμένου τύπου πατάτας που είναι η κατάλληλη για να φτιάξεις τηγανιτές πατάτες.
Το πρόβλημα τελικά λύθηκε μέχρι το τέλος του φθινοπώρου του 2022. Μάλιστα, το ρωσικό υπουργείο Γεωργίας ανέφερε ότι δεν υπήρχε καμία ανάγκη για τις εταιρείες να εισάγουν τηγανιτές πατάτες.
Big Hit
Η «Vkusno & tochka» δεν μπορεί να πουλήσει τα εμβληματικά προϊόντα του μενού των McDonald’s όπως το Big Mac, το Filet-O-Fish και το McFlurry, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία να σκεφτεί ορισμένες παραλλαγές τους, όπως μπιφτέκια με ψάρι, παγωτό με σοκολάτα και το «Big Hit», ένα υποκατάστατο του Big Mac που περιλαμβάνει δύο μπιφτέκια βοδινού κρέατος, μαρούλι, αγγουράκια, τυρί και τη δική του ειδική σάλτσα.
Το μεγαλύτερο μέρος του μενού παρασκευάζεται με τα ίδια υλικά και τον ίδιο εξοπλισμό των McDonald’s.
Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού του 2023, η ρωσική αλυσίδα είχε πουλήσει περισσότερα από 24 εκατομμύρια Big Hits τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στο μενού στα τέλη του Φεβρουαρίου 2023.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Paroev, την ημέρα των εγκαινίων η «Vkusno & tochka» πούλησε 120.000 μπιφτέκια, ποσό υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη ημέρα στην ιστορία των McDonald’s της Ρωσίας.