Τεράστια γκάφα του ΣΥΡΙΖΑ αποκάλυψε το υπουργείο Οικονομικών σχετικά με το καθεστώς του ΦΠΑ και των συμφωνιών που είχε υπογράψει.
Σύμφωνα με έγγραφα του υπουργείου Οικονομικών και σε απάντηση των τομεαρχών Οικονομικών και Αιγαίου-Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και των βουλευτών του στην περιφέρεια Αιγαίου τα πράγματα έχουν ως εξής:
Στις 18 Ιανουαρίου 2018, η Επιτροπή εξέδωσε πρόταση Οδηγίας για την τροποποίηση της οδηγίας ΦΠΑ (2006/112/ΕΚ), όσον αφορά κοινούς κανόνες για τους συντελεστές ΦΠΑ, η οποία εξετάστηκε κατά τη διάρκεια της βουλγαρικής, της ρουμανικής, της φινλανδικής, της κροατικής, της γερμανικής, της πορτογαλικής και τελευταία της σλοβενικής Προεδρίας, όπου και επιτεύχθηκε ο Συμβιβασμός.
Το Υπουργείο Οικονομικών, με χθεσινή ανακοίνωσή του, τόνισε την ουσιαστική επιτυχία για την, μεταξύ όλων των άλλων, μόνιμη κατοχύρωση σε δεσμευτικό ευρωπαϊκό νομικό κείμενο (Οδηγία ΦΠΑ) δικαιώματος ειδικών, μειωμένων κατά έως 30%, συντελεστών ΦΠΑ σε νησιά του Αιγαίου. Σαφώς και, όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ στη σημερινή ανακοίνωσή του, οι συζητήσεις ξεκίνησαν το 2018 για το σύνολο της πρότασης Οδηγίας. Ωστόσο, στον ΣΥΡΙΖΑ διαφεύγει το ουσιαστικότερο ζήτημα. Οι βάσεις που τέθηκαν για τη διαπραγμάτευση μεταξύ των κρατών-μελών, βασίζονταν πράγματι – και δυστυχώς για τον ΣΥΡΙΖΑ και την Ελλάδα – στις νομοθετικές προτάσεις και στα νομικά κείμενα που επικαλείται ο ίδιος στην ανακοίνωσή του, δηλαδή το έγγραφο COM (2018) 20 final και το έγγραφο 5335/19.01.2018 FISC 21.
Με βάση τα ανωτέρω έγγραφα, που επικαλείται ο ΣΥΡΙΖΑ, και ειδικότερα με το νέο, τότε, προτεινόμενο άρθρο 100 της νομοθετικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Οδηγία), ενώ γίνεται ρητή αναφορά στη δυνατότητα της Πορτογαλίας να διατηρεί τους μειωμένους συντελεστές για Μαδέιρα και Αζόρες και διατηρείται δυνατότητα εφαρμογής γεωγραφικών παρεκκλίσεων ως προς τους συντελεστές ΦΠΑ σε άλλα κράτη-μέλη (ενδεικτικά Αυστρία), στο ίδιο άρθρο καταργείται ο τίτλος VIII, Chapter 4 της Οδηγίας 2006/112/ΕΟΚ (παράγρ. 8 της πρότασης), δηλαδή το άρθρο 120 με το οποίο η Ελλάδα είχε τη δυνατότητα εφαρμογής κατά 30% μειωμένων συντελεστών στο Αιγαίο.
Αυτή την παγιωθείσα για πλέον του ενάμισι έτους στο Συμβούλιο Ε.Ε. κατάσταση, κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, από της αναλήψεως των καθηκόντων της το καλοκαίρι του 2019, την οποία με άμεση, ουσιαστική και συνεπή διαπραγμάτευση σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο τα τελευταία 2,5 έτη με την έκφραση πολιτικής επιφύλαξης και προσθήκες ακόμα και στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευση προ μιας εβδομάδας, πέτυχε να ανατρέψει, με την επαναφορά της σχετικής δυνατότητας στην υιοθετηθείσα πρόταση χωρίς πρόσθετες προϋποθέσεις και περιορισμούς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλείται να μελετά προσεκτικότερα τα νομικά κείμενα της Ε.Ε. τα οποία αποδέχτηκε δια της σιωπής του στο Συμβούλιο και ουδέποτε διαπραγματεύτηκε ουσιαστικά. "Συμπερασματικά, ευτυχώς για τους Νησιώτες μας που τη διαπραγμάτευση της χώρας με την Ε.Ε. έχει αναλάβει πλέον η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη", καταλήγει η κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Αιγαίου-Νησιωτικής Πολιτικής.